• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hittade det här som iochförsig är taget från sådana som gör ivf men jag tänker att det inte är någon skillnad på kost tänket.

"Nyckeln är att äta mindre sött och kolhydrater. För mycket av de varorna kan nämligen leda till alltför höga insulinhalter i blodet, vilket i sin tur kan påverka äggstockarnas funktion och minskar fertiliteten."

http://www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid

• Cayenna
    Viljan finns skrev 2014-01-01 19:53:56 följande:

Usch… Tyckte att årets första dag började så bra…. Nu var hemska månaden över och jag skulle blicka framåt…. Tills att en kollega kom fram o undrade hur jag mådde. Hans flickvän hade berättat för honom. Till saken hör att jag inte berättat det för hans flickvän. Så antingen har någon av de högre cheferna sagt något eller så har min närmste chef gjort det. Känns inte alls bra att jag inte vet vem som vet om detta och vad jag nu ska förvänta mig. Min pojkvän sa att jag får förbereda mig på att alla vet om det… Jäkla skit. Nästa gång jag blir gravid, om det blir någon nästa gång, kommer jag inte för någon om jag inte verkligen måste. Även fast jag har ett jobb där jag egentligen måste berätta.

Fyyy så dåligt att inte vara tyst. Förstår att det kändes jobbigt!
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-01-01 20:19:11 följande:
    Då känns det ju som att vi är på rätt spår! : D

Eller hur! Tänker inte slopa alla kolhydrater men drar nog ned lite på dem snabba vita. Kanske slopar helt om jag fortfarande är ogravid om en månad.
  • Cayenna
    Mommy1986 skrev 2014-01-02 09:29:17 följande:
    Jaha, mens igen!
    Konstiga är att den förra månaden kom två dagar tidigare och även nu två dagar tidigare.
    Menscykeln blir kortare varje månad...

Jäkla skit mens då. Min mens dök oxå upp för tidigt! Tror kroppen inte är helt återställd ännu faktiskt.
  • Cayenna
    Mommy1986 skrev 2014-01-02 09:29:17 följande:
    Jaha, mens igen!
    Konstiga är att den förra månaden kom två dagar tidigare och även nu två dagar tidigare.
    Menscykeln blir kortare varje månad...

Sen kan jag tänka att om den enda ska komma så får den gärna komma tidigare så man snabbare får ett nytt försök.
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-02 17:40:57 följande:
    Du är inte hemsk. I så fall hade vi alla varit hemska! Det är inte så jäkla lätt att se andras lycka och andra som har precis det som man själv precis har förlorat, utan att känna sin egen sorg. Man blir påmind hela tiden tycker jag och det är otroligt påfrestande. 

Det finns liksom ingen tröst, det sa min chef idag också. Men vi kan klara av att ta oss igenom det.

Jag tycker tom att det kan vara jobbigt att se någon i affären med mage. Känns som att jag ser någon varje dag. Självklart påminns man om att man själv skulle haft en mysig mage.

• Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-02 21:08:42 följande:
    I morgon ska jag in på återbesök och så ska de bestämma om det blir skrapning direkt eller inte. Jag är nervös för båda beskeden.

Jag är nervös för att det inte ska bli skrapning för nu har jag blödit till och från i nästan 3 veckor och det känns som att det aldrig ska sluta. Jag är nervös för att det ska bli skrapning för jag har aldrig blivit sövd och är rädd att jag ska få en infektion. 

Allt dethär gör mig så ledsen.

Var inte nervös för skrapning. Be att få något lugnande om det känns bättre så. Sövningen vid skrapning är väldigt lätt narkos. Man vaknar faktiskt till redan i operationssalen och får hjälp att flytta sig tillbaka från gynstolen till sjukhussängen - dock är man så groggy så man minns det inte ens utan somnar om ett tag till i sängen. Dem är så snälla och tar så väl hand om en. Jag har mått bra efter båda mina skrapningar. Lättnad när det är över och borta.
  • Cayenna
    Tinnis skrev 2014-01-03 15:05:28 följande:
    Tack för era uppmuntrande ord! Det visade sig att allt var kvar, hinnsäck och en ganska tjock slemhinna. Det blev skrapning och nu är jag hemma igen. Det blev precis som ni skrev. Alla var så snälla mot mig och jag mådde bra redan när jag vaknade på väg mot uppvaket, om än ganska trött. Det känns som en stor tyngd har försvunnit från mina axlar. Nu kan jag se fram emot att min kropp ska komma igång som vanligt igen.

Tack för ert stöd!!

Skönt att allt är klart och att det upplevelsen var ok. Nu kan du börja se framåt mot en ny graviditet. Kram
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-01-03 16:58:21 följande:
    Ingen temp höjning idag heller så en september bebis är väl bara o glömma :/

Är du helt 100? Kanske lika bra att veta direkt så man inte hoppas utan fokuserat på månaden efter.
  • Cayenna

Nån som haft några slags bruna mellanblödningar? Fasen! Fick sjukt sparsam mens 27-28/12. Och nu pyttepyttelite brunt idag och något igår. Är det nåt fel? Kan ju inte vara nån rest, blev ju skrapad och haft två mensar... Usch, vill bara att allt ska funka kroppsligt. Innan dess är man väl chanslös ändå.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?