• sowe81

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Testade idag igen o inget streck, bim-3. Har haft lite känningar idag av att mensen är på g o kunde ana lite rosa i flytningen mitt på dagen men inget mer sen. Skulle kännas skit, just denna vecka hade vi tid för RUL med det som slutade i ma, känner mig extra deppad igen. Ett pluss skulle kännas såååå bra nu.

• sowe81

Å där kom mensen. Jäkla skit. O nästa äl blir typ i mellandagarna så det lär ju bli svårare att få till det. Dubbelskit...

• sowe81
    MiaEnzi skrev 2013-12-15 09:30:41 följande:

Fick mitt missfall natten till första advent och igår började de ge utslag på äl stickan så jag o sambon kela smile1.gif . HR aldrig använt ägglossningsstickor förut men nu kör vi för att få bebis igen smile2.gif

Oj va snabbt. Lycko dej. Hoppas det går lika fort att få ett pluss också
  • sowe81
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-15 19:26:42 följande:

Hur gamla är ni tjejer i denna tråd? Själv är jag 32 unga år.Flört

Jag är också 32, fin årgång
  • sowe81
    Blåsippan84 skrev 2013-12-15 19:49:11 följande:

Är 29, fyller 30 i feb. Nu har jag köpt ett gäng äl tester och graviditetsstickor. Så här ska det väl börja testas sen;).

Hur lång tid tog det för er tills grav test visade negativt? "Vågar" man försöka på en gång? Lite nojig över detta?

För mig tog det ungefär 18 dagar till det var blankt, sen kom mensen på dag 25. Därefter 18 dagar till äl.
  • sowe81
    dreams85 skrev 2013-12-17 12:37:51 följande:
    Det har du rätt i. Om jag inte får utslag i morgon och senare får en stegring borde det ju bero på ÄL-hormoner och inte graviditetshormoner.  

Har aldrig använt ÄL-test förut så har inte jättekoll.

Tack för hjälpen! smile1.gif
    Jag började med äl-tester innan jag fått helt blankt på graviditetstest. De gav bara en jättesvag linje då. Så det är nog ingen fara att den visar så starkt som den gör vid positivt äl om du fått så svagt på grav-test idag
  • sowe81
    is1 skrev 2013-12-18 06:01:21 följande:

Jag måste nog hoppa in här igen.. Började blöda i går, så det känns inte ljust ut för min del, ska ringa kk snart å hoppas att jag får komma dit

Åh nej, men hoppas det inte är nån fara. Min bästa vän blödde flera ggr med sin andra. Han är nu 6mån
  • sowe81
    tattines skrev 2013-12-19 11:36:59 följande:

Hej allihopa, tänkte hoppa in här om det är okej. Det var en lång tråd så har inte gått igenom alla svar. Vi har en son som i juli, kring sin tvåårsdag, skulle bli storebror. Tyvärr fick vi igår ett missfall, v 11+5 :( Det var hemskt, allt ramlade ur i toan och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Det är något jag inte ens önskar min värsta fiende. Min dröm var att ha barnen tätt med helst max två år mellan. Med långa och oregelbundna cykler och sjukdom började jag ge upp hoppet om att hinna men så plussade jag och blev överlycklig då jag insåg det beräknade datumet för förlossning. Ville så gärna ha det barnet, blir så ledsen när jag tänker på det :( Nu hoppas jag att min kropp återhämtar sig snabbt och kommer igång med äl och mens. Hur lång tid tog det innan ni fick mens igen och försökte ni på första äl eller hoppade ni över en cykel?

Beklagar.

Vi vet ju alla här hur det känns och det är det som är så skönt, att veta att mm inte är ensam.

Jag vill också ha tätt mellan barnen, vi hade haft 21 månader mellan om vi inte fått missfall o nu gick det inte på första försöket. Jag hoppas verkligen det kan ta sig fort så det blir en under 2014 så det bara blir 2 skolår mellan dem iaf.

Jag fick aldrig nån äl innan min första mens kom ca 20-25 dagar efter vi upptäckte ma, sen kom äl på dag 18 därefter.

Jag tycker det är lite jobbigt fortfarande, hade mitt ma i slutet på oktober. Inte så att jag gråter men jag tycker jag blir påmind hela tiden, träffar på nya eller ser uppdateringar på Facebook, o alla ska ha en liten i maj, som vi skulle haft....
  • sowe81
    is1 skrev 2013-12-19 21:07:51 följande:

Idag fick jag det konstaterat att det va missfall, allt var borta. Så det kändes skönt att kroppen kunde sköta om det den här gången..  Han sa att jag hade väldigt lätt för att bli gravid och även kanske inte med det bästa äggen, så det kanske därför det har blivit som det har gjort..  dom flesta tror bara att det är en sen mens som kommit.. men om man har koll på sin mens, och vill bli gravid. Då vet man ju när man kan testa eller inte. så det begriper jag inte riktigt. Just nu känns allt bara tomt i skallen, jag vet inte vad jag ska tänka, tycka, man vill ju tänka " jag lyckas nog nästa gång"  Kände på mig vid den här grav att det inte riktigt va som det skulle, hade nästan inga tydliga symtom förutom flytningar, hunger och plusset på stickan,  man vill hålla hoppet uppe, men hur länge orkar man det?

Det tankar som går i min skalle just nu är, vad har jag gjort för ont för att uppleva det är? ingen borde få uppleva detta och absolut inte flera gånger, Jag tänker på sånna " mammor" som knarkar medans dom är gravida, osv. Men jag då, som inte ens druckit eller gjort någon skada inte ska få behålla min lilla.  Känner ingen lust att fira jul, nyår. jag orkar inte, jag vill bara ligga själv under täcket..

Åh nej va tråkigt.

Tillåt dig tid o sörja och ta nya tag sen. Ert lilla barn kommer när det är rätt barn som fäster!
  • sowe81

Snart dags att ge sig på försök 2 efter ma då. Ska börja med äl-testet på söndag, är då på dag 9. Jag hoppas dock att den dröjer till dag 15 minst så vi hinner vara lite själva o mysa annars blir det nog inget. Fick ju inte äl föräns dag 18 på förra cykeln. Jag brukar i normala fall ha kring dag 13-14.

Hur har det varit för er andra? Har den blivit ändrad även efter första cykeln efter missfallet?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?