• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2013-11-26 19:55:19 följande:
    Jag börjar fundera på om jag kanske inte får nån ägglossning denna månad eller om det är nåt annat. Testar med billiga stickor, har inte fått mer än kontrollstreck, är på cykeldag 13 idag. Tycker det känns som äl på tappen. Förändras den även om man inte har ägglossning?
    Börja tempa Tungan ute
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-26 23:04:55 följande:
    Ja kanske det. Men så svårt när jag alltid går upp o hämtar dottern o tar över henne till oss o sen somnar om. Kanske får bli ett projekt nästa cykel.... smile1.gif
    Jag kör på ändå. Oftast hinner kroppen inte bli så varm av det. Så vida ni inte bor i ett slott . Jag har en omrontermometer som endast tar 10 sek så det underlättar också.
  • 0fia
    Emaria skrev 2013-11-27 07:17:09 följande:
    Ja, V8 är ju mest för att lugna för stunden även om risken för mf sjunker om man sett hjärtat slå. Allt kan ju hända och jag har hört att 9-11 är ganska kritiskt då de sista organen bildas och moderkakan tar över.
    Jag var helt säker på att det skulle gå vägen efter mitt vul i v8. Det lilla pickande hjärrtat gjorde att jag trodde risken var borta så oj vad ledsamt det blev när bebisen var död i v 13.

Vet inte hur jag skall tänka, nu villj jag ju ha vul minst varannan vecka.... 
  • 0fia
    Camilla040609 skrev 2013-11-27 08:17:09 följande:
    BIM+2 idag och ingen mens. Tog ett test i morse och det visade negativt. Nu väntar jag och ser om mensen tänkt komma eller inte, annars får jag ta ett nytt test efter helgen då är det BIM+7!
    Spännande! 
  • 0fia
    Emaria skrev 2013-11-27 09:21:01 följande:
    Förstår det! Usch! Man är lite mer medveten efter ett mf, men ska försöka att inte oroa mig mer. Blir inte bättre av det!

Tror att täta VUL gör en mer stressad. Man ska ju försöka hålla det på ett minimum eftersom man inte vet hur det påverkar.
    Har tid aldrig gjort så få vul som nu. Hade gärna upptäckt mitt ma tidigare än KUB:en....
  • 0fia
    Patricia4 skrev 2013-11-27 10:13:31 följande:
    Tråkigt:(
    Läkaren jag träffade igår mumlade nåt på obegriplig svenska om att första ägglossningen inte är lika stark första gången efter mf. Aldrig hört nåt sånt tidigare. Kan det vara så? Jag tror mer på att kroppen sörjer och behöver tid att " rensa ur" samtidigt som man ju läst att det ska vara lättare att bli gravid på en gång. Förvirrande med olika bud. .. Ge inte upp!
    Aldrig hört det men min temp segar sig uppåt. Kanske stämmer?!
    sepfhrenia skrev 2013-11-27 09:00:19 följande:
    Fick mens nu bim+2 Gråter
    Blä!

• 0fia
    Belly skrev 2013-11-28 10:11:48 följande:

Äl + 6 idag och fy vad tiden går sakta. Jag kan inte låta bli att verkligen hoppas att det ska vara en liten därinne, men risken finns ju att jag blir jättebesviken.

Äl +5. Dålig känsla inför denna gång Hoppas att jag har fel
  • 0fia

Sepherina - kan inte föreställa mig att vara in din situation. Skickar massor med kramar

• 0fia
    Solros78 skrev 2013-11-29 07:00:04 följande:
    Tog ett väldigt negativt test idag, klart besviken över det! Får inte fira jul gravid!

Nu är drömmen om sommarbebis passerad och det blir höstdrömmar vilket ju förstås går bra det med. Men jag som redan har två barn födda på höst/vinter hade gärna fått uppleva en vår eller sommarbebis.
    När har du BIM?
  • 0fia
    paron skrev 2013-11-29 10:58:13 följande:
    Gjort test nu från äl+8 till äl+12 som är idag. Har fått svaga streck på nästan alla test från testlagret, dock neg på clearblue. Åh jag vill bara veta vad det betyder och jag vill att strecket ska bli starkare!!! Åter igen har jag stora förhoppningar om graviditet. Symtom har jag inga, förutom väldigt ömma bröst, fast det hade jag förra månaden också. Hur går det för alla?
    När jag har testat tidigat med testlagret har det varit ganska svaga tester i många dagar. Först efter BIM som de blivit riktigt starka. Testlagrets tester visar ju även mycket låga nivåer av Hcg och även om de dubblas så är ju nivåerna fortfarande riktigt låga i början. Har aldrig varit med om spökstreck heller så jag tror att du är gravid
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?