Inlägg från: Mommy1986 |Visa alla inlägg
  • Mommy1986

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-01-26 16:07:42 följande:

Och där kom mensen. 2 dagar för tidigt. Första gången äl test använts. Sexat till det dagarna innan äl, på äl och dagarna efter. Verkligen för att för att försöka "göra" barn. Men det gick inte.

Är jätte ledsen då vi inte kommer kunna pricka in äl förrän under semester då maken jobbar borta i v. Och vem säger att vi får ett plus för det? Och vem säger att det plusset kommer att gå vägen?

Ser bara alla magar och tvåbarnsföräldrar. Sonen frågar ofta varför han inte har syskon (fyller 5 i vår). Blir bara så arg på

Mig själv som inte velat försökt tidigare för syskon.

Just nu gråter jag bara. Vi ska rensa vinden nästa helg inför flytt. Då kommer vi hå igenom alla bebis saker. Men har bestämt mig gör att sälja våra två vagnar som stått i källaren och väntat på att bli använda igen. Inget att ta med dem i en flytt. Maken har velat sälja dem för länge sedan men jag har velat spara inför ett syskon. Men nu känns det bara jäkligt tufft att ta med dem. Bättre sälja av dem å sen köpa ngt annat om det någon gång blir det.

Men åååh, vad trist..

Jag har ju beräknad bim på tis och testade tok negativt, så inväntar mens.

Vi har ju också en pojke som fyller fem till våren..
  • Mommy1986

Jag har bim imorgon och testat neg flera dagar. Och även mensvärk, så det hjälps inte, tant röd kommer på besök snart!

Jag träffade idag en liten en, två veckor gammal. Så liten och så söt... Babyfebern ökade på en gång och kände sig även deppig när bf skulle inte ha varit så långt bort nu (april).

Men det går inte att göra något annat än att fortsätta att försöka och hålla humöret uppe!

Kram till er alla här i tråden!

• Mommy1986
    Cayenna skrev 2014-01-28 08:29:58 följande:

Äl+14 /bim+2 och ingen mens nu på morgonen och det känns inte som att den kommer komma idag!! Vågar man börja hoppas på riktigt?

Håller med, testa! :D
  • Mommy1986

Bim idag då, varken plus eller mens.

Men jag har drömt om en massa digitala grav test som visat gravid och allt rörande att vara gravid.

Så det är nog inte konstigt om kroppen blir lite snurrig över allt som kretsar i mitt huvud, hehe. Blivit en månad igen med för mycket funderingar.

• Mommy1986
    Cayenna skrev 2014-01-28 08:55:46 följande:

Jag kan inte heller sluta tänka på det. Får nästan ont i magen för jag tänker vill så mycket. Hur många dagar sen äl då? Kanske är tidigt att testa?
    Nej, ÄL är ju redan 14 eller 12 dagar sedan..

Men då har jag ju i stället googlat om neg på bim positivt sen. *tossig* men vill att mensen ska komma om man ändå inte är gravid, så man snabbare kan försöka igen. :)
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-01-28 08:59:01 följande:

Tålamod och perspektiv är som bortblåst. Istället är jag förbannad och undrar vart fan min ägglossning är?!

24 dagar sedan första mensen, 15 dagar sedan andra mensen. Tappen har varit högt upp och mjuk, inte helt stängd, som den brukar vara dagen innan ÄL, i 3 dagar nu och igår hade jag ÄL-smärta över höger äggstock hela dagen men ändå negativa tester. Jävla kropp!

Men är du säker på ÄL testen?

Jag gick denna månad efter kroppen helt, tappen och sekret...

Testen har inte riktigt stämt för mig. :/
  • Mommy1986
    F89 skrev 2014-01-28 09:14:45 följande:
    Testen brukar stämma för mig och jag känner ju att tappen inte är helt i ÄL-läge ännu även om den är nära men jag är så frustrerad bara att det inte blir något.

Det är som att kroppen är färdig egentligen men inte får till det liksom?
    Hmph, hoppas ägglossningen kommer snart. Förstår att det känns frustrerande.. <3
  • Mommy1986

Min mens har inte heller kommit, känns inte ens som att den är på väg. Varit regelbunden sen mitt MA.

Däremot har jag ont i livmoder/äggstockar och idag feber utan att vara "sjuk".

Så jag har varit lite nojig idag att jag har åkt på inflammation, men tempen har inte stigit super högt, så vet inte..

Efter förlossningen med gossen fick jag livmoderinflammation, men enda symptom då var 40 graders feber som jag vaknade med en morgon och på gyn undersökningen gjorde det ont..

• Mommy1986
    F89 skrev 2014-01-30 06:02:22 följande:

Titta vem som kom på besök! : D

Fråga: vi har haft sex varje dag sen i lördags, men inte igår. Kommer inte kunna ha sex förrän ikväll. Det borde väl ändå räknas som att pricka ÄL? phpLyF8bk02783.jpg

Äntligen! :)
  • Mommy1986
    E2012smamma skrev 2014-01-29 22:34:26 följande:
    Det gjorde skitont. Men tänkte inte så långt precis då, eftersom det för mig var helt omöjligt att det skulle vara fel hål?? . Ä jag vet inte vad jag ska säga. Helt sjukt!

Mår sjukt illa , man kan tydligen göra det av tabletterna. Mådde illa redan innan så ja.

Svider lite typ som att jag hade urinvägsinfektion men det kanske inte är så konstigt. Men har kissat iallafall så det är väl bra :S
    Det går inte att trycka upp i urinröret, det är omöjligt.. Tänk bara hur smalt urinröret är. :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?