0fia skrev 2013-10-30 11:21:22 följande:
Zebra - om jag fattat det rätt blir man rekommenderad att vänta i första hand pga psykiska orsaker. Har man väl slutat blöda är livmodern läkt och det är bara att köra på. Kan bli lite trött på att det säger att man skall vänta för att man behöver läka psykiskt. Det kommer att vara en stor sorg i maj då vi skulle haft en liten men då måste det ju vara skönare om man är gravid igen, eller?!
Carithal - Jag har tidigare haft grymt ont runt äl, men inte varit illamående...
Zebra: Jag pratade med flera olika läkare och olika BM vid mitt missfall och de var rörande överens om att om man har gjort en skrapning och/eller ett VUL för att se att allt är ute så finns det inga fysiska orsaker till att man "måste" eller bör vänta. En läkare som jag träffade forskar kring missfall och hon sa de kunnat se är att det som kan göra att man har en högre risk för ytterligare ett missfall när man redan har haft ett är att det finns någon rest kvar som stör den nya graviditeten - i övrigt får man rekommendationen för att det ska bli lättare att datera en ny graviditet.
Så, om man har fått konstaterat på VUL att allt är ute så tror jag bara det är att köra om man är redo själv : )