• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tack tjejer! Det känns jobbigt att inse att det nog måste vara slutdelat med den kompisen nu.

SaandraR: Hur långt kvar har du till BIM?

Positivt ÄL/test igår (den 27) och vi har haft sex 26,27,28 och tänkte försöka få till det imorgon också. Nu borde jag väl ha täckt alla eventualiteter?

• F89

Tack Söderböna! Hur går det för dig? Har det slutat blöda?

• F89
    paron skrev 2013-10-29 07:55:57 följande:
    Hade BIM igår. Tog ett gravtest på morgonen, NEGATIVT. Grät mig genom dagen, jobbade på kvällen och idag struntade jag i att testa. Sitter på jobbet nu. Jobbet är det enda stället som får mig att släppa alla tankar och känslor. Det är som om jag lämnar allting kvar hemma och så fort jag kommer hem igen flyger de på mig som en bomb. Att det skulle vara så här jobbigt, kunde jag aldrig tänka mig. Eftersom förra månadens cykel var 33 dagar så får jag väl tänka att mensen kommer på torsdag då. Kanske ska vänta med att testa igen tills på fredag eftersom det är märkbart att det är de negativa testerna som får mig ur balans. För övrigt så ömmar och ilar brösten fortfarande. Men kanske inte lika mycket och dem har nog sjunkit ihop lite nu eller så har jag helt enkelt blivit van med dem... Ha en bra dag allihopa 🌸🌺

Vad tråkigt att läsa paron : ( Förstår att det känns tungt.
  • F89

Söderböna: Härligt! Då håller jag tummarna för glad gubbe snart : )

Zebra: välkommen och tråkigt att du behöver tillhöra gruppen! Jag har inte väntat något alls inför planering av ny graviditet utan har precis haft första ÄL utan att ha haft första mensen efter mitt MA och hoppas på det bästa : )
    Jag är också orolig inför det mesta dom rör fertilitet just nu, det får man vara.

• F89
    0fia skrev 2013-10-30 09:56:36 följande:
    Hej på er igen! 

Nu tänkte jag blir lite mer aktiv här . Har nu kommit över värsta chocken. Fick mifegyne i söndags. Vattnet i måndags och jag började blöda ganska mycket. Fostret kom inte ut och jag blödde rikligt så det blev en skrapning natten till igår. Mår efter omständigheterna bra. Vi tänkte också köra på en gång igen och det är skönt att läsa att det finns fler som tänker så. Har en hel del äl-tester kvar så skall väl börja testa snart.

Hur snabbt har ni fått äl igen?

Kramar. 

Välkommen! : )

Jag fick positivt ÄL-test  20 dagar efter skrapningen. 
  • F89
    0fia skrev 2013-10-30 10:08:52 följande:
    Åh, så länge...... Har nog tänkt lite överoptimistiskt . Ja, ja bara att börja testa.

Jag räknade stenhårt med att vara en av dem där skrapningen räknades som mensen första dag och sen kunde man följa sin vanliga cykel så jag började ÄL-testa 11 dagar efter skrapningen.. sen fick jag hålla på och testa ett tag men till slut fick jag positivt : )
  • F89
    0fia skrev 2013-10-30 10:51:57 följande:

Hihi, det är nog så jag tänker

Men det kan ju faktiskt vara så så det är inte fel : )
    Vi har ju tidigare i tråden pratat om att det är bättre att utgå från att cykeln är som innan och riskera att testa under en längre tid än att riskera att missa ÄL! 
  • F89
    sepfhrenia skrev 2013-10-30 10:49:18 följande:
    Hej!

Jag fick mf 20/10, skrapad den 22/10 och idag 10 dagar efter mf så syns det ett svagt streck på äl-test.  Så jag har väl äl om 1-2 dagar. Väntade det inte så tidigt. :)

Härligt! Håller tummarna för att ÄL-testet ska bli positivt snart : )
    Skönt med framsteg. Jag höll på att krevera av frustration när jag hade positivt graviditetstest 16 dagar efter skrapningen.
  • F89
    0fia skrev 2013-10-30 11:21:22 följande:
    Zebra - om jag fattat det rätt blir man rekommenderad att vänta i första hand pga psykiska orsaker. Har man väl slutat blöda är livmodern läkt och det är bara att köra på. Kan bli lite trött på att det säger att man skall vänta för att man behöver läka psykiskt. Det kommer att vara en stor sorg i maj då vi skulle haft en liten  men då måste det ju vara skönare om man är gravid igen, eller?!

Carithal - Jag har tidigare haft grymt ont runt äl, men inte varit illamående... 

Zebra: Jag pratade med flera olika läkare och olika BM vid mitt missfall och de var rörande överens om att om man har gjort en skrapning och/eller ett VUL för att se att allt är ute så finns det inga fysiska orsaker till att man "måste" eller bör vänta. En läkare som jag träffade forskar kring missfall och hon sa de kunnat se är att det som kan göra att man har en högre risk för ytterligare ett missfall när man redan har haft ett är att det finns någon rest kvar som stör den nya graviditeten - i övrigt får man rekommendationen för att det ska bli lättare att datera en ny graviditet.

Så, om man har fått konstaterat på VUL att allt är ute så tror jag bara det är att köra om man är redo själv : ) 
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-30 11:34:29 följande:

Dagens piss-sticka!!! Nu blev jag glad, verkar äntligen vara på gång!
    JIPPIE! Heja kroppen! : D
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?