• kds

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej, 
    har inte skrivit något alls på sidan sen strax efter jag fick reda på att jag var gravid. Hoppar gärna in här och hoppas på att få prata lite med andra som varit med om samma sak. Så svårt att prata med andra som bara har en massa lyckade graviditeter.
    Jag och min man bestämde oss äntligen att "försöka", mer att sluta med det avbrutna sexet och köra naturligt "all in", båda är väldigt bebis-sugna och med inställningen att det vanligtvis tar upp till sex månader för dem flesta var vi garanterat snopna när jag plussade endast ca tre veckor efter vårt beslut. Enorm lycka och massor av kärlek och gos utvecklades kring de första veckorna, massa bebisprat och planering bara sinsemellan. Några veckor därefter (v.9) började jag blöda, först brunt i några dagar, blev sömnlös i nätter av oro, sedan mer rött, gravsymtomer avtog mer, sedan mer rött blod, åkte in en lördag till gynakuten med min man, gråten i halsen och svullna ögon, efter tre timmars väntan och ett VUL så visade det sig att det inte fanns något levande foster i min mage och att missfallet kunde sätta igång vilken sekund som helst, mycket riktigt 10 min efter vi anlände hem kom det. Sådan fruktansvärd upplevelse. 

Nu är det snart ungefär två månader sedan och haft en mens för ca tre veckor sedan och redan passerad ÄL. Hoppas innerligt på ett plus men är fortfarande så himla skeptisk och orolig. Hur skulle man palla gå igenom det om det nog mot all förmodan skulle hända igen? 

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?