• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej på er! Hoppar in i den här tråden. Var på gynakuten i fredags där de såg att hjärtat inte slog. Var i v 9+5. Hade också gjort ett vul i v 7+4 där allt såg bra ut. Då undrar man ju dystert vad som hänt därefter och varför...

Åkte in till akuten då i fredags för jag hade jättesmå blödningar, var ju ingen som trodde det skulle vara så illa, små blödningar ska ju vara så normalt...

Känner mig rätt bitter, det skulle ju bli rn aprilbebis vilket kändes så himla bra ur all planering. Ville absolut inte få barn mitt i sommaren i värmen men nu måste väl det bli den nya drömmen istället ändå..,

Har två barn och vi är lite äldre både jag och maken så därför är jag så oerhört angelägen om att det inte ska dröja för länge, vill inte ha för stor åldersskillnad, yngsta fyller tre snart.

Själva missfallet har inte startat ännu, fick cytotek i fredags men de verkar inte ha gett någon effekt, småblöder bara lite. Ska kontakta gyn imorgon igen, ringde idag men de tyckte jag skulle avvakta. Vill ju bara få det här överstökat och få börja om igen. Vet att de rekommenderar att man ska vänta en mens men det struntar jag i, får jag äl kommer vi köra. Förstår inte varför jag skulle vänta för att de ska få lättare att datera som läkaren sa...

Suck, jag känner mig verkligen bitter. Mår ganska bra egentligen men ältar mycket... Skönt att ha huttat en tråd att få skriva av sig i!

• Solros78

Hur verksr kroppen fungera igen efter ett missfall? Har ni fått äl direkt igen, ska man se dagen då allt kommer ut som dag ett i månaden eller hur funkar det?

• Solros78
    paron skrev 2013-09-23 19:06:31 följande:

Jag räknade från första dagen jag började blöda. Och ja, jag måste ha haft äl som vanligt efter mitt mf, eftersom mensen kom som den brukar.
    Ok intressant! Hur länge blödde du/ni andra?
  • Solros78
    Zandra0711 skrev 2013-09-24 22:36:54 följande:

Vilka Ältest tycker ni är bäst? Aldrig använt ältest innan men vill veta nu med säkerhet så fort blödningen från mitt mf är klar :)

Jag tycker digitala test är överlägsna, både ältester och gravtester. Man slipper gissa...
  • Solros78

En fråga till er som satsat på stt bli gravida direkt. Jag blev rekommenderad att inte ha sex på två veckor efter missfallet pga infektionsrisken, hur ska man få det att gå ihop med att ha sex vid ev äl? För normalt sett har jag äl på dag 11-13. Har ni struntat i rekommendationerna och haft sex ändå?

• Solros78
    Skorpan89 skrev 2013-09-25 10:58:58 följande:
    I vilken vecka fik du missfall? Jag fick mitt i v 6 och behövde inte göra något speciellt så länge jag inte fick överdrivet ont eller kände mig sjuk.
    Det upptäcktes i v 9+5 men hade nog avstannat 1-2 veckor innan. Det var infon från KS som säger att man ska avstå från bad och samlag i ca två veckor, eller tills blödningen upphört.

Vågar man då ha sex om ett ältest skulle visa positivt innan två veckor gått? För blöder man är det ju inte aktuellt och då lär man väl inte heller ha ägglossning tänker jag? Allt satte igång i måndags och jag har bara småblödning nu så jag borde ju inte blöda i två veckor tycker jag.
  • Solros78

Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?

• Solros78

Men fråga på det där med efterkontroll, hur görs den? Av vem? För jag har varit på gynakuten i hela ma-grejen och fick där papper om återbesök. Det står efter tre veckor kan man komma och träffa en bm som "gör ett gravtest och som kommer att höra hur det har gått". Vad innebär det liksom?

Kommer hon göra undersökning som garanterar att inga rester är kvar? Vad är det för undersökning?

De har också bara dropin 13-15 på tisdagar för detta, jättesvår tid för mig jobbmässigt.

• Solros78

Jag har nog inte sörjt så hysteruskt. Grät första eftermiddagen bara. Jag känner mig otroligt besviken över alla planer som inte blev av, föräldraledighet och bebis till våren som inte blev av osv. Men jag sörjer inte ett barn, så känns det inte

• Solros78
    Kaa76 skrev 2013-10-07 17:57:41 följande:

Ja, den risken finns ju, tyvärr. Jag började testa dag 11 efter missfall, fick äl dag 16, hade antagligen tur som prickade in det så snart. Om man inte vill testa så får man kanske gå på känsla och funkar det inte, vänta till efter första mensen? 

Testade du med gravtest, så du vet när det var neg?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?