Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Lider med er, jag är precis i samma sits, vet precis hur det känns..så himla ledsamt och tråkigt.

Jag och min sambo har försökt i 13 månader med att försöka få barn, när vi hade försökt i ett år gick vi på en infetilitetsutredning (hann o ta blodprov o spermietest) pang sa d så var jag gravid helt plötsligt. Vi var överlyckliga i ca 3 dagar, sen fick jag en blödning. Fick då ett tidigt missfall i v 5.

Vi gav inte upp hoppet utan valde att kämpa vidare, lyckades bli gravid igen utan någon mens i mellan som varades fram till i förra veckan när jag var på ultraljud. (skulle göra kubbtest) o där ligger jag o märker att d e något på tok, såg ett litet foster som saknade hjärtaktivitet, detta är d värsta jag vart med om (va då i v11) vi som var så lyckliga. vart på 2 kontroller sen dess o nu fått en liten liten blödning med inget mer, fick cytotec som jag skall börja ta imorgon eftersom inte min kropp reagerat på att stöta ut fostret..orkar inte gå runt med detta, tar väldigt mycket psykiskt o tanken av att veta att man bär på något som inte lever (som vart dött i 3,5 veckor) vill bara att detta skall vara över nu!!!

Haft 2 missfall, vill inte ha ett 3:e... Någon som vart i min sits och lyckats den 3 graviditeten??

• karro 2014

Ja d hoppas jag med. M verkligen.. Å man hinner verkligen att planera.. Hur länge har du försökt sen dina mf??

Cayenna skrev 2014-05-15 21:52:17 följande:
    Hoppas cytotecen funkar så du blir klar med MA:et fort. Vet hur det känns att bli så lurad. Den där känslan att få besked på ul är det absolut värsta. Jag har tyvärr ingen erfarenhet...har haft 2 ma/mf i rad och kämpar för att bli gravid för 3dje nu. Tredje gången gillt sägs det ju. Vi har dock ett barn tillsammans så vi vet ju att det kan gå. Ibland har man nog bara otur två gånger i rad.

• karro 2014

Tack för hjälpen, skall observera detta.. Fått en tid för återbesök den 26 o då ser dem om allt kommit ut va?? Usch lider med dig!!

Cayenna skrev 2014-05-15 22:05:00 följande:
    Ja usch, alla planer som går i kras. Om cytotecen inte funkar så be om skrapning istället för fler cytotec omgångar. Just dem fall när man går så länge så verkar kroppen ha svårt att hänga med tyvärr. Men så klart skönt om det räcker med tabletterna men var vaksam på om det verkligen händer något och inte bara lite minimens. Jag skrapades i v13 i slutet på oktober. (MA bebis dog i v9/10) sen gravid i mars och mf i mitten på april i v7. Och nu går jag och väntar på mensen, blev inget denna månaden. Annars har vi tyvärr försökt i 2år i augusti. Tog 1år med första syskonförsök och 4mån med andra syskonförsök. Får se vad det blir nu. Att det tar sån tid är tungt.

• karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-15 22:21:33 följande:

Bra att du har återbesök och följs upp. Jag hade tyvärr inte det första gången detta hände mig och trodde allt var klart och helt plötsligt när jag bara haft flytningar i några dagar så knäppte det till i magen och vattnet gick och det började forsa. smile4.gif Trots det kom det ändå inte ut. Tackade ja till mer cytotec som heller inte funkade. smile4.gif Man får försöka vara positiv ändå, nästa gång går det nog bra för både dig och mig. smile1.gif
    Åh fy, d vill man ju inte vara med om... Är sjukskriven o har vart d sen den 6 maj.. Tänkte att jag skulle börja jobba på torsdag igen.. Då hoppas jag att detta är över och att jag endast har en normal blödning eller vad man skall säga.. Kom d mycket foster vatten?? Mitt förra mf var ju soppas tidigt så d var ju bara mens typ med någon Putte liten klump.. Inget mer.. Vad har jag o förvänta mig nu då ungefär?? Mitt foster dog 8+4.. O idag när jag var på koll hade fostret krypt till hälften så stor som den var från början.
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-05-15 22:28:46 följande:
    Åh fy, d vill man ju inte vara med om... Är sjukskriven o har vart d sen den 6 maj.. Tänkte att jag skulle börja jobba på torsdag igen.. Då hoppas jag att detta är över och att jag endast har en normal blödning eller vad man skall säga.. Kom d mycket foster vatten?? Mitt förra mf var ju soppas tidigt så d var ju bara mens typ med någon Putte liten klump.. Inget mer.. Vad har jag o förvänta mig nu då ungefär?? Mitt foster dog 8+4.. O idag när jag var på koll hade fostret krypt till hälften så stor som den var från början.
    Krympt skall d stå
  • karro 2014
    Cayenna skrev 2014-05-15 23:07:51 följande:

Jag kanske inte är rätt person att fråga och troligtvis är det nog väldigt individuellt...men jag var i v13 och på cytotec omgång 2 kom det så otroligt galna mängder och stora klumpar så det gick inte ens att förstå..,jag menar magen hade ju inte växt...hur fick det plats? Det var bara att parkera på toaletten....fanns inga bindor i världen som hade grejat det... Och trots all denna mängd så var det ändå saker kvar! :-/ Det var ju inte bara vatten som rann när vattnet gick, blandat med blod...men det var som en kran öppnades en stund. Åkte till akuten då för fick ju panik. Förlåt om jag skrämde dig nu. Tror att det går lite smidigare för dem allra flesta. smile5.gif
    Okej, ne då.. Vet att d e väldigt individuellt.. Jag e rätt trygg, även om de e jobbigt att få se allt som kommer ut.. Har Jobbat på förlossningen o sett en del sen har jag min mamma som jobbar där.. de är där tryggheten kommer in... Men lite rädd är man ändå.. Att det inte skall gå som planerat.. Tack för infon
  • karro 2014
    Solros78 skrev 2014-05-16 09:55:09 följande:
    Mitt ma iv 11, där hade fostret dött ungefär som ditt, v 9. Och för mig blödde det rejält och med klumpar i någon timme eller två typ, sen var det värsta över. Det var på andra försöket med cytotec som det fick effekt.
    Åh va jobbigt, beklagar.. Så himla ledsamt att gå igenom sånt här. Hur länge har ni försökt att bli gravida efter era mf/ma? Vad bra att du har fått hjälp:) då har du iallafall kommit en liten bit på vägen:)
  • karro 2014

Har en fråga till er som använt cytotec vid ma.. Hur lång tid tog d för er innan de börja värka?? Jag tog min sista tablett nu kl 14:00.. Har blödningar men inte rejäla, lite koagulerat blod men inget mer.. Haft utters lite värk.. Hur lång tid kan de ta, o hur var d för er?

• karro 2014

Okej... Tog min sista tablett kl 14:00 idag.. Har ingen störtblödning men de blöder ju.. Kommer lite levrat blod då o då... Hoppas att de tar sig... Tar jag kontakt med gynakuten annars eller avaktar?

Solros78 skrev 2014-05-16 20:35:42 följande:
    Första omgången tabletter hönde ingenting, småblödde bara. Andra omgången som jag fick tre dagar senare gav effekt på två-tre timmar.

• karro 2014

Ja d är ju de, tack för ibformationen.. Väntar imorgon o ser... Är nämligen sjukskriven till på onsdsg o vill att de skall komma ut (fostret o de) innan jag är åter på jobbet.

Cayenna skrev 2014-05-16 21:24:08 följande:
    Min första tablettomgång tog ca 12h innan jag fick som miniförlossningsvärkar. Och då hade ju dem smärtstillande slutat verka. Med tablettomgång två tog det ca två-tre dagar innan det hände saker. Jag tycker nog kanske att du bör söka hjälp om det inte kommer igång men kanske kan vänta så du slipper sitta på akuten på natten. Lycka till! Vet hur jobbigt det är. Man vill ju bli klar och gå vidare mot något nytt.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?