Inlägg från: Liten ekorre |Visa alla inlägg
  • Liten ekorre

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Fick mf (eller ma var det egentligen) förra veckan och undrar hur snart mensen kan komma igång igen? Min läkare sa att jag måste vänta tills mensen satt igång innan vi försöker bli gravida igen.

• Liten ekorre
    Solros78 skrev 2014-06-24 17:06:41 följande:
    Beklagar ditt mf! Det är ganska olika beroende på hur långt man gått tror jag. Har du testat negativt på gravtest ännu, det är ett första steg?
    Tack. :( Det är fortfarande svagt svagt positivt...
  • Liten ekorre

Jag har en liten fråga som jag hoppas att ni vet svaret på. Jag fick mf den 23 juni och fick neg på gravtesterna först för två veckor sen. Jag trodde det skulle dröja innan mensen kom igång igen, speciellt med tanke på att jag har oregelbunden och lågfrekvent cykel. Men igår fick jag oväntat en liten blödning och jag har haft bruna flytningar under dagen. Nu har det dock slutat. Vad var det? En "minimens", små mf-rester eller vad? :S

• Liten ekorre
    Nötcreme skrev 2014-07-21 10:47:18 följande:

Det är helt sjukt. En fin fin snögubbe med ett bultande hjärta!!!! Vi är hel chockade. Läkaren sa missfall för en vecka sedan.

Åh, så underbart! Jag är så glad för sin skull! :) <3
  • Liten ekorre

Det känns som jag har blivit helknäpp nu. Jag fick precis veta att en väninna till mig väntar barn och har samma bf som jag skulle haft. Det känns som all luft har gått ur mig. Jag har slutat ta emot aviseringar från henne på fb för jag orkar inte med alla magbilder och ultraljudsbilder som postas. Det skulle varit jag, känner jag bara. :( Och sen känner jag mig usel som ens tänker så...

• Liten ekorre

Äntligen äl! Har vart utan sen mitt mf. Men regelbunden mens iaf. Så nu kör vi! Håll tummarna för oss att det tar sig och får stanna kvar den här gången.

• Liten ekorre

Hej alla! Jag plussade igår BIM-2 och idag, BIM-1, är strecket fortfarande väldigt svagt. Försöker tänka att det beror på att det är så tidigt, men vid tidigare graviditeter har jag alltid plussat väldigt starkt (både vid missfall och när vi lyckades behålla vår son). Så jag är orolig för att det är ett tidigt mf på gång, alternativt fel på testen.. Jag ska köpa digitalt test för att få säkerhet, men kommer nog inte kunna sluta oroa mig förens barnet är fött.

• Liten ekorre

Tjoho! Är inte säker på äl dock. Jag tänkte testa igen om en vecka för att kolla om hormonet stegrar.

Det är så jobbigt när man varit med om mf, jag kan inte helt glädjas över den här graviditeten utan är mest orolig och fokuserad på riskerna.

Angående vul så vill jag verkligen göra det, men inte innan det är helt säkert att det borde se något. Förra graviditeten fick jag gå i två veckors ovisshet efter att de inte sett något embryo på vul. Vi skulle vänta på att den skulle få växa till sig, utifall att graviditeten började senare än beräknat. Det var två veckors helvete som jag inte vill gå igenom igen.

När jag gör vul vill jag veta helt säkert resultatet. Så vi tänkte vänta till januari med att kontakta bvc

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?