Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej

Får jag hoppa in här? Fick missfall igår och är så ledsen. Först blev det ingen mars bebis och nu ingen juli bebis heller. Vågar vi försöka igen? Är så megadepp idag..:(

• Patricia4

Tack för värmande ord. Jag vet att det är värst nu och tiden gör sitt. Känns som om det enda som kan " hela mig" är att bli gravid igen. Har ju inte ens slutat blöda. Förra gången väntade jag en mens men tror inte att jag kommer att göra det denna gång .. Är det dumt och farligt? Alltså att börja försöka igen direkt när man slutat blöda?

• Patricia4
    Cayenna skrev 2013-11-24 07:40:42 följande:

Jag fick blinkande gubben idag!! smile1.gif Så glad att något händer iaf. Har ju snart gått 4veckor. Utifrån tråden som solros78 länkade till så räknar jag inte med fast gubbe än på ett tag. smile5.gif Men glad iaf att det kanske närmar sig något.

Vad bra, skönt att kroppen kommit igång igen! Lycka till!

Jag vaknar upp med graviditetsillamående och blödningar. Sjukt att ha en massa symtom kvar. De flesta har försvunnit men sakta sakta försvinner allt som hade med babyn att göra....:

Kan lika gärna gå o lägga mig igen ..
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2013-11-24 14:08:10 följande:

Känns verkligen skönt att det händer något iaf. Får hoppas på äl nästa helg. smile1.gif Så lång tid och så lång väntan det är. Ditt mf är så nära inpå så jag förstår att du bara vill gå och lägga dig. Håller verkligen tummarna att ni får tredje gången gillt bebis så snart det bara går!! Kom din kropp igång fort efter första mf?
    Ja jag fick ägglossning en vecka efter och sen mens som vanligt. Hoppas det blir så nu med....
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2013-11-24 19:30:15 följande:

Hoppas du får äl lika snabbt denna gången! Skulle du vänta ut en mens?
    Jag ska på vul nästa vecka om allt ser bra ut, kör vi igång direkt!

Håller tummarna för alla i denna tråd!
  • Patricia4
    is1 skrev 2013-11-26 12:27:11 följande:

Jag va på gynmottagningen igår, eftersom jag har så ont och dom hittade inget, allt såg bra ut å så. Det hon rekommenderade var att äta p-piller eller bli gravid..
     Jag skulle äta Alvedon och naproxen för det onda, men det hjälper inte.

Så någon som har något tipps?  

Hej

Efter mitt missfall i juli så hade jag ganska ont från ägglossning till mensen månaden efter. Sökte gyn då för jag tänkte att det kanske fanns rester kvar. Hon hittade inget fel.. Men jag tror att det var ngt litet som behövde rensas ut efter missfallet. Jag tog dubbla alvedon, tränade intensivt och på kvällarna hade jag varm vetekudde på magen. Det lindrade mina besvär. Min var liksom lite mer än mensvärk .

Månaden efter märkte jag inget. Hoppas det går över! Försök röra på dig, jag tror sånt hjälper:)
  • Patricia4

Jag tänker nästan tvärtom att jag inte vågar göra vul nånsin mer... Säkert bara en efter reaktion men tänker att jag kommer inte testa digitalt eller göra vul och stressa upp mig.

• Patricia4
    sepfhrenia skrev 2013-11-27 09:21:56 följande:
    Jag hade på känn att det skulle bli så denna månad, att kroppen inte var redo. Men ändå blir man ledsen.
    Tråkigt:(

Läkaren jag träffade igår mumlade nåt på obegriplig svenska om att första ägglossningen inte är lika stark första gången efter mf. Aldrig hört nåt sånt tidigare. Kan det vara så? Jag tror mer på att kroppen sörjer och behöver tid att " rensa ur" samtidigt som man ju läst att det ska vara lättare att bli gravid på en gång. Förvirrande med olika bud. .. Ge inte upp!
  • Patricia4
    Solros78 skrev 2013-11-27 11:33:02 följande:
    Har man som hag haft ett ma så vet man att fistret kan dö utan att det märks och det vill jag undvika igen.
    Jag har haft två MA ...:(
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?