Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Mommy1986 skrev 2013-10-17 22:31:00 följande:

Skriv gärna sen hur det gick :)
    Hoppas ni får ett nytt plus snart igen :)
    Det ska jag absolut!!! :) Nu orkar jag inte vara anonym längre. haha vet inte varför jag tryckte i anonym från första början. Det är inte så att man har något att skämmas för....
  • E2012smamma
    Mommy1986 skrev 2013-10-17 22:31:00 följande:

Skriv gärna sen hur det gick :)
    Hoppas ni får ett nytt plus snart igen :)
    Hej! Det gick inget vidare. Ringde akuten och hon sa att hon tyckte jag skulle komma in. Gjorde det men väl uppe på Gyn så blev jag nekad. Eller hon sa det är ingen ide att sitta här i flera timmar. Dom kommer inte göra mer iallafall. Nästa gång på återbesöket (5 November) så kollar dom och tar ställning. Blir du sjuk med feber eller magsmärtor ska du däremot komma in..

Så jag får vänta till 5 november helt enkelt. men funderar på att boka om den till lite tidigare så att man är klar med denna skit så snart som möjligt så att man kan få ägglossning någon gång!

:) 
  • E2012smamma
    JennieCH skrev 2013-10-17 20:37:26 följande:
    Tack snälla ni som svarat på era symptom. Har en till fråga, kanske väldigt personlig men om någon vill svara skulle jag bli glad:
    Hur såg era missfall ut, hur länge blödde ni färskt blod, hade ni ont?
    Mitt var ganska likt ditt. Förutom att mitt inte kom ut av sig själv. Såg hjärtat i v 6 efter en mindre blödning men en vecka senare så hade hjärtat slutat picka. Däremot hade fostret växt hela veckan så jag måste ha gått på undersökning i princip samma dag som det skedde... Kanske hade kommit ut av sig själv men jag Fick tabletter för att få ut allt men har inte blött mkt eller haft speciellt ont... 
  • E2012smamma
    Mommy1986 skrev 2013-10-18 20:47:12 följande:

Men vad surt!! När de först säger att komma in och sen nej.
    Det hjälps nog inte, är ju inte sååå länge kvar till återbesöket ändå... Lite mer än två veckor. :)
    Ja det ordnar sig. Blöder typ lite idag. Lite mindre en mens, har iofs ganska riklig mens annars så kanske är som det ska :)
    Pojke född våren 2012 MA Okt 2013
  • E2012smamma

Hej! Ser att många verkar ha plusat! vad kul =) Grattis!!

Jag visar äntligen negativt test 2,5 v efter cytotec. Var på återbesök i onsdags och hon sa att jag hade väldigt tjock slemhinna men trodde det berodde på ÄL och såg inga graviditetstrester. Jag skulle däremot höra av mig om jag inte fick mens om 2-3 veckor... men eftersom jag bara blödde 4 dagar och inte blödit eller haft ont efter så antar jag att det är ''över''...

Vi har ju bestämt att hoppa denna ägglossning utifall det finns några rester kvar där inne så att inte de nya ägget fäster fel. Men jag undrar nu :

Hur fungerar det med ÄL test? Efter denna mens, vilken dag skall jag börja testa? Brukade ha ÄL 14 dagar innan mens tidigare men vet inte om det förändrats.
    Någon som har koll på ÄL tester??

• E2012smamma
    is1 skrev 2013-11-02 16:06:16 följande:
    Såg en metod här nån stans för ett tag sedan. Tänkte dela med mig av den, någon som testat detta? 

1) Börja sexa från dag 8 ( Räknat från din mens första dag)

2) Kör varannan dag tills du får utslag på din ägglossningssticka

3) När du fått klart och tydligt dubbelsträck ha sex 3 dagar på raken 

4) vila 1 dag

5) sex efter vilodagen          
    Tack! Men jag begriper inte riktigt. Känner den av stegringen av hormonerna eller är det så att den känner ägget? alltså låt säga att jag börjar på ÄL dagen av någon anledning. Då kommer den inte visa glad gubbe för att den inte känner av någon stegring? Men börjar jag på dag 8 så är stickorna slut dag 15

• E2012smamma

Men då börjar jag testa på dag 9 kanske då. Klurigt värre! Hoppas å att mensen kommer bara och att gynekologen hade rätt om att det inte var något kvar!

• E2012smamma
    is1 skrev 2013-11-02 17:49:30 följande:

Ja det kan jag hålla med om!  Den kommer nog ska du se :)
    Ja jag hoppas det! :):)
  • E2012smamma

Hej!
    Fick MF för snart 5v sedan . Blödde bara 4 dagar efter cytotec och nu exakt på dagen 4 veckor efter missfallet fick jag min mens. Men alltså HERRE gud vad jag blöder mkt. Mer än efter cytotecen. Fick den i Torsdags och blöder ff mycket till och fr¨n Tänkte börja testa den 25 med Äl test, allts dag 12 i cykeln Eller borde jag testa innan?  Har alltid haft 28 dagars cykel. Och  mensen kom på klockan 4 veckor efter missfallet, så jag kan ju hoppas att cykeln kommer vara den samma som innan....

Så jäkla luddigt med Ältester tycker jag. Vill inte missa ägglossningen nu när vi väntat en hel månad .... 

• E2012smamma
    Solros78 skrev 2013-11-18 21:25:11 följande:
    Börja testa med god marginal! Jag fick min första äl efter ma i torsdags på dag åtta, tidigare haft äl på dag 11-13...
    Ok. Men risken finns ju att stickorna inte räcker då. Egentligen kan man ju köra på från dag 8 då och testa och se men om stickorna tar slut utan att gubben visat sig får man bara fortsätta ha sex.. För visst är det bara 7 stickor med ett CB digitalt?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?