Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

JennieCH skrev 2013-10-17 20:37:26 följande:
    Tack snälla ni som svarat på era symptom. Har en till fråga, kanske väldigt personlig men om någon vill svara skulle jag bli glad:

Hur såg era missfall ut, hur länge blödde ni färskt blod, hade ni ont?

Jag fick missfall i måndags i vecka 6. Fick klarrött på pappret innan jobbet och varje gång jag torkade mig sen på jobbet. Började sen känna molvärk vid kl 9, det blev värre och värre men aldrig så ont som vanlig mensvärk. Kl 10 slutade värken och då blödde jag långa slemklumptrådar c:a 1-2 matskedar. Sen efter det har jag inte blödit nåt mer eller haft ont. Gravtestet är svagtsvagt idag så snart helt blankt!:(
  • Anonym (Jag)
    F89 skrev 2013-10-17 21:16:01 följande:
    Jag: Tråkigt att även du nu tillhör denna grupp : ( men välkommen!

Tack! Det värsta är när man nu redan försökt flera månader och sen får ett mf, att hitta tillbaka till cykeln. Det känns som om man förlorar massa tid helt i onödan!;) Jag hoppas det går fort sen när äl väl sätter igång!:) Heja oss!:)
  • Anonym (Jag)
    kossann skrev 2013-10-19 10:40:51 följande:
    Prata inte om att förlora tid... Jag är 41 år, och jag och min sambo 45 år (som inte har barn) hade bestämt att vi försöker tills efter semestern, och så blev jag gravid på semestern och så fick vi missfall för 2 veckor sen... Vi har pratat mycket om hur vi gör nu. Men vi vill så gärna ha ett barn tillsammans så vi försöker ett tag till, även om vi känner oss på gränsen till antika ;) 

Nu väntar vi bara på att cykeln kommer igång som den ska, eftersom vi inte har så många månader på oss att försöka innan vi lägger ner bebisverkstaden helt!

Förstår att det är frustrerande. Jag är "bara" 34 så har förhoppningsvis lite tid tillgodo. Men nu vet ni att du kan bli gravid och det kommer om ni bara fortsätter att kämpa!:) Vet att det inte är så lätt att tänka så men försök så ska du se att det går vägen!:) Håller tummarna som sagt!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?