• kossann

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej på er!

Fick bekräftat missfall i lördags v 13+5, fostret hade förmodligen dött i vecka 11-12. Opererades igår.
    Sambon har varit hemma i veckan tillsammans med mej och vi har pratat om gråtit om vartannat.

Eftersom jag är 41 år så hade vi bestämt att vi försöker bli gravida tills efter semestern, sen lägger vi ner försöken. Jag har 3 ungdomar sen innan, men sambon har inga barn.
    Under dessa dagarna har vi bestämt att vi försöker en gång till... Så jag hänger på er här i tråden! 

• kossann

Två veckor sa de till mej att vänta med bad och sex efter min skrapning. Hur lång tid efter ert mf visade ert gravtest negativt för er som har testat? Har beställt billiga på nätet, men har tänkt vänta ett tag innan jag testar.

• kossann

Hur länge var ni sjukskrivna efter ert mf?
    Jag fick bekräftat mf förra lördagen, men skrapdes inte förrän i onsdags, så jag var hemma hela förra veckan, dvs de dagar man får sjukskriva sej själv. Idag och imorgon har jag tagit semester. Jag skulle egentligen haft det på torsdag och fredag denna veckan pga att det var beräknat att jag skulle göra fvp på torsdag, och så tänkte jag att jag tar fredagen med för att vila lite extra efteråt... 
    Som tur väl är så hade jag berättat för chefen, så det var inga problem att flytta mina semesterdagar till början av veckan.

Jag känner mej fortfarande väldigt upp och ner i humöret, och känner att jag skulle nog vilja vara hemma denna veckan med... men efter operationen så var det inte prat alls om sjukskrivning...

• kossann

Inatt har jag fått sova ordentligt! Vaknade till när sambon gick upp vid halv 6, men somnade om och vaknade inte förrän 10:15. Tänk vad allt kan kännas lite bättre bara man fått sova ordentligt.

Gravtestet visade ett knappt synligt sträck idag. Jag har lite "skvätt-blödningar" kvar, och eftersom de sa inget sex förrän tidigast 2 veckor efter skrapningen så kommer jag en vecka till innan jag börjar testa med ägglossningsstickorna. Hoppas att min cykel kommer igång snabbt, men det är ju inget annat att göra än och vänta och se...

Så idag har jag tagit tag i tvättkorgen, städat och fixat en köttgryta tills sambo kommer hem från jobbet.
    Imorgon är det jag som går tillbaka till jobbet igen och tar tag i vardagen! 

• kossann
    Anonym (Jag) skrev 2013-10-19 08:40:11 följande:
    Tack! Det värsta är när man nu redan försökt flera månader och sen får ett mf, att hitta tillbaka till cykeln. Det känns som om man förlorar massa tid helt i onödan!;) Jag hoppas det går fort sen när äl väl sätter igång!:) Heja oss!:)
    Prata inte om att förlora tid... Jag är 41 år, och jag och min sambo 45 år (som inte har barn) hade bestämt att vi försöker tills efter semestern, och så blev jag gravid på semestern och så fick vi missfall för 2 veckor sen... Vi har pratat mycket om hur vi gör nu. Men vi vill så gärna ha ett barn tillsammans så vi försöker ett tag till, även om vi känner oss på gränsen till antika ;) 

Nu väntar vi bara på att cykeln kommer igång som den ska, eftersom vi inte har så många månader på oss att försöka innan vi lägger ner bebisverkstaden helt!

• kossann

Oj, vad uppstudsigt första meningen lät... det menade jag Förvånad 
    Äsch, jag tror ni fattade hur jag menade Glad 

• kossann
    JennieCH skrev 2013-10-23 17:23:16 följande:
    Idag var jag på efterkontroll efter missfallet vi fick 8 oktober. Till min stora förvåning fanns det en levande bebis där inne. Det visade sig att vi väntat tvillingar. Nu är risken för missfall ökad och oron är större nu än den var innan missfallet men jag är givetvis lycklig och hoppas på det bästa. Där fick jag min förklaring till ihållande gravidsymptom. Känslorna är ganska konstiga just nu, jag är så lycklig över att vara gravid men samtidigt så känns det lite sorgligt att en ev våra små försvann. Var nog tur att vi ute visste något om detta innan iaf.
    Vill bara tacka alla här inne för att läsa om era resor stöttade mig i min sorg. Jag hoppas att jag kommer slippa hoppa in i gruppen igen och jag hoppas att om jag gör det så är alla ni som kämpar gravida igen.
    Nämen, vilken lycka ändå! Förstår att det måste kännas konstigt. Stort lycka till!
  • kossann

Läser tråden varje dag, men är dålig på att skriva... Var på återbesök igår efter skrapningen den 9 okt. Allt var bra, så nu inväntar jag nästa mens. Lite jobbigt att inte veta när den kommer. Vi kör på och så får vi se om och när det tar sej....

• kossann

Ja, det verkar så!
    När kvinnokliniken ringde någon dag efter skrapningen för att höra hur det var så frågade hon om jag ville komma på ett återbesök, så det var valfritt.

• kossann

Vi pratade bara, och så fick jag ta ett gravtest.
    Vi pratade om hur det var när jag kom in till akuten. Det blev lite speciellt eftersom min sambo var bortrest, så då bestämdes det att jag inte fick några tabletter med hem för att starta igång det hela eftersom de inte ville att jag skulle vara själv. 

Sen pratade vi om ev preventivmedel pga vissa inte vill fortsätta att försöka direkt efter ett MA.

Eftersom jag skrapades så behövde jag inte göra ett vul.

• kossann

Tillägg...
    Eftersom jag blev hemskickad fick jag komma tillbaka 3 dagar senare då sambon kunde följa med, och skrapades sen dagen efter. 

• kossann

Jag kom på en sak till som vi tog upp på mitt återbesök. Det var att de skrev in att om jag blir gravid igen, att jag kan ringa och få ett vul mellan vecka 9-15. 
    Det kändes jättebra tycker jag, för jag kan tänka mej att jag kommer att vara orolig. 

• kossann

På onsdag är det 4 veckor sen jag skrapades. Ingen mens än i sikte, men det brukar ju ta en 4-6 veckor enligt BM, så det är ju bara att snällt vänta in tills den behagar komma.

Jag hade beställt ägglossningstester, men orkade bara testa nån dag, sen gav jag upp och tänkte att jag struntar i det denna månaden, och laddar om och testar med clearblues monitor från och med nästa månad.

Nu funderar jag på hur ni andra har gjort med att testa er... Har ni väntat in mensen eller har ni provat att ta ett gravtest under tiden?
    Jag funderar på att testa på onsdag, och sen på onsdagar tills mensen kommer eller till testet visar plus. Jag känner mej inte alltför hoppfull, eftersom jag har åldern mot mej, och det tog ungefär ett halvår innan vi blev gravida.

• kossann

Men det är ju lite det som är grejen för mej :)

Jag vet ju inte när jag har BIM nu första gången efter skrapningen.
    Jag brukar ha regelbunden cykel på 28 dagar, och det är 28 dagar sen jag skrapades på onsdag.

• kossann

Väntar på att mensen ska dyka upp... Hur många dagar efter mf fick ni er? 30 dagar sen jag skrapades idag.

• kossann
    full fart skrev 2013-11-10 15:05:36 följande:
    Jag har aldrig haft ma/nr innan men skrapas alla eller? Kännas så, men de informerade de inte om när ja fick cytotec?
    Jag upplever det nog tvärt om, att de flesta får tabletter.
    När jag var inne så frågade de vilket jag ville, och då valde jag att skrapas.

• kossann
    Sorg13 skrev 2013-11-14 19:49:50 följande:
    Där står pregnant!!är fortfarande lite skeptisk och vågar inte riktigt tro på det!

Härligt! Grattis!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?