Inlägg från: undrande03 |Visa alla inlägg
  • undrande03

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

hej, hoppar in här jag också.
    fick mf i vecka 7, den 3/8. Kroppen skötte allt själv och jag testade negativt redan efter en vecka (hcg sjönk från 1200 till 400 på 2 dagar, vet inte om det är mycket?)

har testat med äl tester för att försöka få koll på min cykel, men jag har fått starta test i flera dagar. senaste dagarna här nu så har jag mått illa på kvällar, haft ont i magen hela dagarna och senast nu så har brösten svällt och ömmar.
    antagligen skenis, men hoppas hoppas hoppas att det finns något nytt därinne och gror!

har precis som tidigare skrivande känt mig deppig och nere, och inte alls haft lust att träffa vänner (mina 3 närmsta är gravida, varav en i mars då jag skulle haft, och en helt nyförlöst.) .

hur har ni mått efter ert mf? har ni haft fortsatta symptom? det är ändå 4 veckor sedan för mig nu, så tycker att det borde vara nått "nytt" som gör att jag känner såhär? 

• undrande03
    Emaria skrev 2013-09-02 16:24:40 följande:
    Jag hade som sagt väldigt högt hcg men alla symptom försvann direkt. Hade inte jättestarka men ingen hunger/illamående eller känslighet för vissa lukter. Förstoppningen släppte och jag gick ner några kilon som mest verkade ha satt sig som vatten.

Mitt värde är antagligen fortfarande högt men har känslor som att jag aldrig varit gravid... :(
    Usch, stackare!
    själv sitter jag  här nu med jättekonstiga symptom. borde vara nära bim, men testade negatvt på g-test nu på eftermiddagen. 
    men med världens värk i magen, svullna ömma bröst och kvällsillamående så börjar man ju undra vad som står på egentligen? 
  • undrande03
    RåttanRat skrev 2013-09-02 16:46:39 följande:

Mina symtom försvann på en gång, och när jag tänkte efter hade de försvunnit redan några dagar innan. Nu har jag molvärk men jag tror att jag har äl nu, har alla "symtom" på det. Innan mitt mf hade jag molvärk vid äl också. Så typiskt att jag får äl precis nu, precis mitt i sambons 2-veckors period i Norge, vilket betyder att jag inte kommer att ha äl när han är hemma förrän tidigast vid jul, om vi har tur, annars blir det nästa år nån gång,,
    Så var det för mig också, nu när man tänker i efterhand. Mådde egentligen lite för bra hela tiden, så på något sätt så väntade jag mig att det skulle hända. 

Ååh, nej vad synd! men hoppas verkligen att ni lyckas tajma det snart! även fast det inte är så långt, så känns de ju tyvärr som en evighet :( 
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-03 13:16:34 följande:
    Gravid igen, men att det inte ger utslag än skulle ju kunna vara fallet. :)
    Jag hoppas verkligen det!! :)
  • undrande03
    Teresiat skrev 2013-09-03 16:51:18 följande:
    Undrande03, jag har också konstiga symtom (typ molvärk) och borde vara nära Bim, eller passerat bim. Testade solklart neg i söndagskväll.. Sååå skumt, och störande :/
    Vad skönt att jag inte är själv om det! Kändes nästan som det ett tag..
    Hoppas verkligen att det är ett + som är på ingång! :)

Hur länge sen va de du hade mf?  
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-04 21:55:04 följande:
    Hur har det gått för dig? Har du tagit morgontest? Tog det tid innan det visade plis sist? Själv plusar jag fortfarande... Tänkte ta ett test i veckan för att hålla koll på kroppen. Beställt lite billiga test.
    Jag har inte tagit något test än.. Känns som jag kommer "testa ihjäl mig" så jag tänker vänta lite.
    Senast så plussade jag på vad jag tror va bim+1 . Så det var ju tidigt. Men då kände jag inga symptom innan, mer än att mensen aldrig kom. 

Men får se hur länge jag kan hålla mig utan att testa, nyfiken som man är :) 
    Hur går de för dig? 
  • undrande03
    Teresiat skrev 2013-09-04 22:01:31 följande:
    Undrande03 - fick missfall runt den 27/7. Du då? Jag blödde bra länge och har ganska svårt att tro att de få gånger jag och sambon fick till det skulle kunna leda till ett plus. Sen så tycker jag det Bode synas på ett gravtest vid detta lag (det var över 3 veckor sedan vi hade sex första gången efter MAt).. Men man kan ju inte låta bli att hoppas på ett +..

Har du testat ännu? :)
    Jag fick den 3/8 .

Jag har inte testat  på 2 dagar nu, då jag tycker att jag mår "som vanligt" (förutom ömma bröst) dagtid. Det är på kvällarna jag får världens värk.

Tror att jag ska testa imorgon med morgonurin. 
    Hoppas hoppas!

hur går de för dig? 
  • undrande03

Tog ett test imorse. Tyckte mig ana ett svagt streck. Men det kan lika gärna va spökstreck eller ren inbillning.
    Får avvakta ett par dagar och se. Är öm i brösten, har ont i tjejmagen och mådde lite illa till och från igår kväll. Jobbigt dock att inte veta var i cykeln man är. :/

Hoppas hoppas!!

• undrande03

Här har mensen kommit. Vaknade inatt av värken.
    Dock inte så mycket som de brukar va
    :(
    Tråkigt men de är väl bara att ta nya tag. Någongång kanske de blir min tur. Just nu så ser jag barn och gravida överallt, jag blir knäpp!

• undrande03

hej på er igen!

Sitter här och blir inte klok. Fick vad jag trodde var mensen i måndags, världens värk och lite blod.
    Väntade mig en ganska stor mens, men icke.. jag har knappt blödit något, och ingenting "färskt" (ursäkta detaljerna) . Har knappt behövt använda något skydd.
    Nu har det slutat i stort sett, det är mer någon flytning som kommer.

Men jag känner fortfarande lite värk i magen, inga ömma bröst eller så.

Någon som hade så här efter mf?
    Jag tog till och med tester idag (bara för att utesluta) . negativt på både äl & grav.
    Kan ju inte känna av äl-symptom redan? Dag 7 i cykeln liksom.. 

• undrande03
    Zombiemma skrev 2013-09-15 18:54:37 följande:

Kan det inte vara rester från ditt mf som inte kommit ut? Har du varit på någon kontroll?
    jo det måste vara något sånt ..
    Har inte varit på någon kontroll då jag var säker på att mensen skulle komma igång. 
    Men värken i magen har lagt sig nu, "känner" bara av magen nu, om ni förstår hur jag menar?

Hoppas att "blödningen" kan räknas som mens, och att äl kommer om ca 1 vecka nu.

hur vanligt är det att man blir gravid snabbt igen efter mf?  
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 11:31:48 följande:
    Har du tagit någon test som visade blankt innan blödningen? Jag testade positivt för två veckor sen, fick en kortare blödning förra veckan och i helgen visade det äntligen blankt!

Det kan ta ett tag för cykeln att komma igång men har du tur kan ÄL säkert inträffa då. Det finns ju många som plusar direkt efter utan mens, men tror att det är viktigt att inte stressa fram något! 
    Jag har tagit flera test, och de är alla negativa så det är ju skönt på sätt & vis.
    Nej jag vet försöker inte stressa ,men det är svårt som sagt..
    Gör inte saken lättare att mina 3 närmsta vänner alla är gravida.. :P 
  • undrande03
    Zombiemma skrev 2013-09-16 11:46:10 följande:

Håller med Emaria, tror oxå det viktiga är att inte stressa fram det.. Meeeen jag vet oxå hur svårt det är att inte tänka på det .
    Själv är jag på mitt "andra" bim datum idag men ingen mens i sikte.. Har fortfarande sjukt ömma vårtor men Molander är lite lugnare nu, däremot har jag fått ett konstigt sug i magen inte hunger utan som om jag skulle ha magkatarr ungefär.

Får väl testa igen om några dagar om det inte händer nåt!
    Håller tummarna för dig jag också! :)
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 17:47:21 följande:
    Seychellerna, bröllopsresa. :)
    Åh, vad härligt!

Avis! (: 
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 17:52:10 följande:
    Ok. Ja, jobbigt när det blir utdraget!

Usch... :( Min mans syster är gravid, det är tillräckligt... Två av mina närmsta vill inte ens habarn, en är singel.
    Nej, det förstår jag! 
    Ingen av de här vännerna vet om att jag fick mf, vill inte säga det heller, då de kommer tycka det känns jobbigt och ansträngt då. 
    Men när (om?) jag får ett nytt + så känns de ok att berätta.

Skönt att du iaf har några som tänker så. Gör kanske saken lite lättare iaf :) 
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 18:15:14 följande:
    Jag tror att det är lättare att prata om ett mf om man berättat att man var gravid. Däremot hade jag ett par kompisar som jag berättat för av olika anledningar som jag kände att jag hade kunnat skippa. Däremot känns det väldigt skönt att min Närmsta kompis visste och att en av mina kollegor gjorde det,

Jag tror inte att detta ha avskräckt mig från att berätta för vissa innan vecka 12, men jag vet också vilka jag kommer vänta med.

Tror att det här med mf är något som man egentligen skulle prata mer om eftersom det är så vanligt. Jag tror att många (inkl mig själv) nästan skäms lite för att inte ha lyckats osv. 
    jo jag håller med. Absolut!
    däremot så känner jag nu att om jag skulle berätta för dem att jag varit gravid och fått missfall, så skulle de bli obekväma i situationen, vilket de redan är litegrann. Då de tycker att det är "jobbigt" att jag inte är gravid som dem. De vill ogärna prata om graviditeten osv.

men när jag som sagt blir gravid igen, så kommer jag berätta om även mf:et . Känns som om jag berättar för dem innan så "tar jag lite av glädjen" ifrån dem.. 
    Låter luddigt när jag skriver såhär, men någon kanske förstår :) 
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 19:11:27 följande:
    Jag förstår absolut vad du menar! Jag skulle nog göra precis som du. Det är alltid jobbigt när man själv är den udda, speciellt när man själv vill ha det de andra har! Får bara hoppas att det är er tur snart!
    Ellerhur!

Hoppas det är er tur snart också! :)
  • undrande03
    Zombiemma skrev 2013-09-16 20:29:56 följande:

Ja jag förstår oxå.. Vi var 2 st på jobbet som var gravida m 2 v emellan innan mitt mf dvs.. Nu märket jag att hon pratar mycket mindre om sin grav..
    Usch vad jobbigt!
    Det blir liksom jobbigt för en själv också när man märker att övriga påverkas på det sättet.

men det blir vår tur också. Förhoppningsvis väldigt snart :) 
  • undrande03
    Skorpan89 skrev 2013-09-24 13:38:54 följande:
    Jag vet nu vilka gravtest jag kommer att rekommendera. Cb-digital!

Tjoohoo!
    grattis!! :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?