Inlägg från: Lindaaa01 |Visa alla inlägg
  • Lindaaa01

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej, jag är gärna med i denna tråd. Jag har ett barn född -09, i juni fick jag reda på att jag var gravid. Det var helt oplanerat men inte alls ovälkommet. I slutet av vecka 6 upptäckte jag lite brunt blod i trosan. Det kom lite till under kvällen. Dagen efter blödde jag som en vanlig mens och hade (för att vara jag) kraftig "mensvärk". Jag ringde min bm för att avkoka min tid där, hon frågade om jag kollat upp att det verkligen var ett missfall men både hon och jag tyckte att allt pekade på att så var fallet så jag lovade att kolla upp det om jag fick mer ont. Jag ringde in till gynakuten några dagar senare bara för att rådfråga då jag börjat om att blöda efter en dags stopp. De tyckte att jag skulle avvakta, några dagar senare slutade jag blöda och allt var bra. Veckorna gick och jag började känna av graviditetstecken. Kunde det vara sant, hade jag blivit oplanerat gravid igen? (Kanske undermedvetet) Efter mitt mf var jag absolut inte sugen på sex men det behövdes tydligen bara en gång för att lyckas. Min sambo blev så lycklig och jag med såklart, återigen oplanerat men så välkommet. Nu är jag i vecka 7+6 men i söndags upptäckte jag en flytning med lite blod i, blev genast orolig och började googla. I måndags hände samma sak och även i tisdags. Det kommer inte hela tiden utan nån gång under dagen. Det är inte mycket men ändå lite rosa. Idag har det inte kommit något men jag har ganska mycket flytningar. Imorgon har jag inskrivning på mvc, ska höra med min bm om jag borde kolla upp det. Första missfallet kändes lättare, det är ju vanligt att det händer så tidigt men om detta oxå är ett mf kan det då vara något fel på mig? Vi vill så gärna få behålla det här barnet. Oj, detta blev långt men känns skönt att få skriva. Vi har inte berätta får någon om graviditeten då förra slutade som det gjorde.

• Lindaaa01

Det gick bra hos bm, hon tyckte inte att jag skulle oroa mig overklig flytningarna. Hon bokade in mig på ett läkarbesök där jag ska göra ett vul för att fastställa datum. Eftersom jag inte hade någon mens innan jag blev gravid är det lite osäkert när jag hade ägglossning. Men hon tror inte att det kan diffa på så mycket. Känns bra att få göra ett vul så vi får se om allt är bra. Men det dröjer 2,5 vecka. När jag pratade med bm när jag fått min mf så sa hon att jag skulle räkna det som en mens så jag antar att det kan komma igång igen ca två veckor efter. Vi planerade ju inte alls denna graviditet men jag kan tänka mig att jag hade ägglossning ca två veckor efter. Vi hade inte sex undertiden jag blödde (ca 1v) och under veckan efter det kände jag mig inte alls motiverad, mest deppig så då blev det inte heller nått. Men där någonstans, två veck efter hade vi sex en gång sedan reste vi bort i två veckor och bodde med släkt och vänner så vi fick aldrig till det :)

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?