• Teresiat

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej! Får jag haka på här? Beklagar till er alla i tråden. vet hur det känns :/ Hade min första graviditet för ett tag sedan. Men på den sista dagen av vecka 12 så kom det blod när jag vaknade. På ett akut VUL konstaterades det att det lilla livet hade slutat växa i slutet av vecka 8. Me andra ord någon dag efter att vi sett hjärtat ticka på ett VUL som vi bekostat privat.

Att missfall skulle vara så fysiskt påfrestande kunde jag aldrig drömma om. Tre veckor från helvetet. Men nu har jag varit fri från att blöda i en hel vecka. Någon som vet när nästa mens bör komma? Har haft konstiga känningar i livmodern den senaste dagen. Kanske är det ett tecken på att mensen är på G?

Kram till er alla. Hoppas verkligen jag kommer få följa alla här till ett nytt plus :)

• Teresiat

Dani, det låter mysigt :) tur att man har sina nära och kära i lägen som dessa. är det första gången du får missfall?

Many, förstår att det känns som en lång väg att vandra just nu ;/ men vi får ta nya tag. Är inte så insatt i ivf, men måste man vänta mellan gångerna?

Jag mår helt okej. Men anstränger mig det yttersta för att inte låta mig påfrestas mentalt. Känner mig ivrig att bli gravid igen, vilket jag inte vill vara då det blir en "stress" som är svår att koppla bort.

Har såna konstiga känningar i magen/livmodern.. påminner om de gravsymtom jag hade i vecka 5-6.. Men det måste vara inbillning då jag hade första sexet efter missfallet för en vecka sedan. Lr hur?! När slutar den förra graviditeten att ge utslag på graviditetstest, någon som vet?

• Teresiat

Helt förståeligt. Läkaren på kk sa till mig att han brukat rekommendera minst två månader mellan missfall och nya försök. Just för att få tid att bearbeta, sörja och gå vidare. Låter sunt i mina öron men lik förbaskat så kan jag inte låta bli att hoppas på ett snabbt plus. Svårt att hitta ro i kroppen. Men kanske beror det på att mina släktingar/vänner har sprutar ut ungar under det senaste året. Svårt att koppla bort alla tankar när bäbisar är (typ) det enda folk pratar om.

• Teresiat

Så tråkiga historier tjejer :( hur gick det på mvc Linda? Men du måste vara väldigt fertil i alla fall :) Hade ni sex nära i samband med det slutade blöda eller var det långt efter? Sitter och funderar hur snabbt en ägglossning kommer efter missfall. Någon som vet?

jag testade med ett graviditetstest i morse och det var negativt. Skönt på ett sätt, nu är alla hormoner och grejer från den där graviditeten borta och ute ur mitt system.

• Teresiat

Jaa, det är ju för och nackdelar med allt. Aldrig är det kul att bli sövd :/ Min kompis som har gjort skrapning är "jätte nöjd" med det. Om jag skulle få missfall igen i vecka 12 skulle jag nog välja skrapning.

• Teresiat

Undrande03, jag har också konstiga symtom (typ molvärk) och borde vara nära Bim, eller passerat bim. Testade solklart neg i söndagskväll.. Sååå skumt, och störande :/

• Teresiat

Undrande03 - fick missfall runt den 27/7. Du då? Jag blödde bra länge och har ganska svårt att tro att de få gånger jag och sambon fick till det skulle kunna leda till ett plus. Sen så tycker jag det Bode synas på ett gravtest vid detta lag (det var över 3 veckor sedan vi hade sex första gången efter MAt).. Men man kan ju inte låta bli att hoppas på ett +..

Har du testat ännu? :)

• Teresiat

Undrande03 - ok :) ja det är som ingen mening att testa för tätt inpå. Jag var hos läkaren idag. De skulle kolla att allt såg bra ut efter missfallet. De tog först ett gravtest som var negativt. Sedan blev det VUL. Läkaren såg en vätskesamling i livmodern på utraljudet och hon trodde först att det kunde vara en tidig graviditet. Men sen så visade hon UL-bilderna för en annan läkare som sa att det inte var det... Så frustrerande.. Snacka om hjärtklappningdeluxe. Nu känner jag mig lagomt förvirrad.

• Teresiat

Idag kom min mens. Skönt på ett sätt. Nu får jag hoppas att den kommer vara hyfsat regelbunden :)

Spännande undrande03 ! :)

• Teresiat

Tjejer! Hur länge har ni klassiska ÄL-flytningar? Jag har det MAX ett dygn.. Om ens det.. Är det "normalt"? :)

Är nu inne på försök tre efter mitt MA. Den 16onde dagen på cykeln hade jag ÄL flytningar denna månad. Vi hade sex den 14onde dagen och den 17onde dagen på cykeln.. Hoppas hoppas det räcker för ett plus. BIM är 6/11, inbillar mig redan lätt molvärk.. Men det är såklart megastor risk att det är inbillning...

• Teresiat
    fruPalmkvist skrev 2013-12-04 19:06:09 följande:
    Så himla konstigt!!!!!! Fick positivt på ÄL test den 17 och ÄL den 19 nov enligt appen. Testade med det känsliga clearblue den 1 dec... Visade ingenting!!!! Tänkte att det är kört denna månad... Skulle få mens igår men den kom inte, tänkte att jag testar igen nu ikväll då fick jag detta!!
    GRATTTIS FRUPALMQVIST!!!! :D Haft några symtom?
  • Teresiat

Fy.. Tråkigt att höra sandra! Håller tummarna för dig nästa gång :) snart är det din tur igen :)

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?