Inlägg från: Anonym (v6) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v6)

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag fick nyligen missfall, dagen efter mitt plus. Hann aldrig riktigt fatta att jag verkligen var gravid ... Har inte heller riktigt fattat vad missfallet innebär. Jag var i v 6, men plussade sent. Just nu försöker jag bearbeta att min kropp vände sig mot mig på det här sättet, det var den värsta smärtan jag nånsin har upplevt :( pappan har inte direkt varit till nån hjälp heller. Jag har inte berättat för någon, det känns pinsamt att min erkänna att min sambo beter sig som en jävla känslokall gris. Han verkar se barnalstrandet som MIN grej, inte vår. Nån annan som har liknande problem? Jag trodde aldrig det om honom, innan vi började försöka pratade han varmt om barn och att vi skulle bli en familj ... Jag vill såklart försöka igen, men jag har stora problem med hur han "hanterar" detta. En helt annan undran också: har ni alla varit hos läkare i samband med missfallet? Jag ringde till barnmorskan efteråt men hon sa att jag inte behövde göra nånting, alltså inte söka nån form av vård.

• Anonym (v6)
    Danni 83 skrev 2013-08-12 05:59:02 följande:
    Anonymtv6: vad jobbigt och tungt. Både att gå igenom ett mf och sen inte få stöd av den som står en närmast och som det också berör. Kan det vara så att han ännu mindre hann ta till sig att du var gravid och därför inte reagerade? Jag försvarar inte hans beteende, men för min sambo så var första barnet inte ett barn förrän rätt långt in i graviditeten, när han kände sparkar från utsidan osv. Kan du prata med honom och berätta hur det känns och att du upplevelser honom som känslokall och att di faktiskt är både ledsen och chockad? Kram
    Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3

Jag tror också att det är så, att han inte riktigt hängde med. Han har varit bättre idag. Vi hade försökt ganska länge utan att det hände nånting så han var väl inställd på att det inte skulle vara nåt. Vad hemskt för dig att det hände på konsum! Det är ju så privat tycker jag, man vill ju helst bara stänga in sig ... Kram på dig!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?