Snälla behöver hjälp kring amning.. hör inte att barnet sväljer
Har ni kollat hennes tungband? Hon kanske har kort, vilket gör att hon har svårt att suga på bröstet. Det hade nämligen min systers dotter! Hoppas det löser sig för er.
Har ni kollat hennes tungband? Hon kanske har kort, vilket gör att hon har svårt att suga på bröstet. Det hade nämligen min systers dotter! Hoppas det löser sig för er.
Hej igen, läste igenom tråden nu.
När det ser ut som det darrar vid bröstet, så gör min tös med det är liksom att de tar liksom tag i bröstet och gör så det är nog för att stimulera mjölen att rinna till.
Sedan ett bra sätt att se om hon har kort tungband är att hennes tunga är liksom hjärtformad vid tungspetsen, det ser man oftast när det skriker.
Kontakta amningsmottagning och be om hjälp och frågesport om bl.a. Kort tungband
/Emma
Ok! Tycker det är riktigt dåligt av amningsmottagningen att hjälpa till så lite, de ska kolla när du ammar så bebis har rätt tag m.m. Komma med råd inte hänvisa dig till BVC. Helt tokigt de är ju till för att hjälpa till med amningen.
Tänk på att du ska dricka mycket vätska vid amning det är så kallat amningens bränsle så man lättare producerar bröstmjölk.
Hoppas det löser sig! Lycka till!