Nezzan skrev 2013-08-05 09:14:00 följande:
Coxia: har fått den sprayen - tyckte inte den gjorde ng skillnad. Det kan ibland smådroppa mjölk innan jag ska till och amma - men någon stråle är det verkligen inte =(
Det tar iaf inte så lång tid innan mjölken börjar rinna till - det ser jag såväl när jag pumpar som att jag kan kolla när mjölk finns i amningsnappen. När jag pumpar så ser jag dock att mjölken inte rinner så fort (pumpar 20-40 ml på c 30 min)
Mallabralla: igårkväll låg hon vid bröstet mer el mindre under 5-6 timmar, likadant kvällen innan. Hon får suga så ofta hon vill - vi försöker både utan napp och med.. men hon blir aldrig mätt av min mjölk och tillslut ger vi ersättning då det gör ont i hjärtat att se henne kämpa och vara helt utslut. Under dagen brukar hon vilja ta med 2-3 tim mellanrum och hon får alltid brösten före ersättning
Mirella85: jag tror att själva mjölken rinner till rätt så snabbt - har kunnat kolla det tack vare amningsnappen. Jag misstänker att min tös inte heller har så mkt ork.. hon somnar alltid vid bröstet efter ca 15-25 minuters amning - bara för att vakna 5-10 min senare och vara vrålhungrig. Önksar att jag kunde få gå till ditt bvc isf - för min bvc-ssk verkar inte var intresserad alls över att hjälpa till med att kolla tekniken =(
Hoppas innerligt att det inte är så att jag producerar för lite... hur länge hade din vän försökt amma innan man konstaterade att produktioen var för låg? Tänker på hur länge man ska försöka innan man kastar in handduken?
Det är nog lite var och en och se hur länge man orkar kämpa på. för det är tufft i början. Men tror hon gav det max en månad. Själva amma jag bara fyra månader och sen gav upp. för min kille ville som sagt konstant vara vid bröstet och äta. så kände att jag inte var tillräcklig. I med blev rätt stressad av det med att amma.
Så känn inte att du är en dålig mamma om du inte kan amma. Jag mådde så mycket bättre när jag sluta. Och min son blev också lugnare när han fick en lugnare mamma.
lycka till. du har alltid rätt att byta bvc sköterska om du känner att din ha någorlunda intresse eller inte trivs.