Snälla behöver hjälp kring amning.. hör inte att barnet sväljer
Behöver få hjälp från er mera rutinerade föräldrar. Har en underbart go 13-dagar tös men som haft svårt att suga redan från start (små-smuttar mest på sin underläpp) så på bb fick vi en amningsnapp och då kunde hon iaf suga utan att tappa taget hela tiden. Men hon gick inte upp i vikt trots flera timmars amning och min mjölk verkar inte ha runnit till riktigt ännu. Bvc har sagt att hon nu ska amma ca 10 min på vardera bröst och få ersättning efteråt
Jag tycker nu att det verkar som att hon får ut mjölk i amningsnappen - men jag hör henne inte svälja... och fast vi ammat kanske upp till 15 min på varje bröst och hon verkar nöjd och somnar till, så vaknar hon 2 min senare och söker ivrigt + äter då glupskt upp all ersättning ( och spyr oftast upp en hel del)
Jag funderar nu väldigt mkt på om hon får i sig någon bröstmjölk alls - kan små barn svälja utan att det direkt hörs? Vad har ni för erfarenheter av amningsnapp? Jag pumpar även mellan amningarna m el-pump men får bara ut ca 20 ml per bröst när jag pumpar ca 10-15 min på vardera.
Snälla...kom gärna m tips, erfarenheter.. jag vill så gärna få amningen att fungera!!