Inlägg från: Lindsey Egot NO1 |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot NO1

Ersättning på sjukhuset?

Det bästa är att du har med de flaskor samt ersättning som du själv vill använda till ditt barn så bebisen vänjer sig från början med det ni kommer använda. Vi använde Mam-antikolik flaskorna. De små i början och hade 4 stycken. Ta även med en termos som du kan ha det kokta avsvalna vattnet i.

• Lindsey Egot NO1
    Mälaröbo skrev 2013-08-02 09:58:33 följande:

Alla BB har ersättning då många barn behöver tilläggsmatas de första timmarna eller dygnen. Om man sen vill helmata på det sättet så kanske man måste ha med eget... Ring o kolla!

Det är inte förrän barnbecket gått som bebisen egentligen är i behov av mjölken. Men bebisen äter för att få igång produktionen som inte kommer igång förrän på tredje dagen. Så nån ersättning för att överleva behöver dom inte.
  • Lindsey Egot NO1
    Ano Nymast skrev 2013-08-03 00:47:16 följande:
    Jo, en del barn behöver mat från start.
    Självfallet tar barnen brösten och flaskan eftersom det är en överlevnadsinstinkt.
  • Lindsey Egot NO1
    Ano Nymast skrev 2013-08-13 00:05:44 följande:
    Öh? Nej, det gör inte alla barn.
    En del barn sjunker så lågt i blodsocker innan mjölken kommer igång att de riskerar hamna i koma.
    En del barn föds sjuka och behöver matas för att kroppen ska orka bekämpa sjukdomen.
    För att nämna 2 anledningar.
    Du verkar inte ha särskilt stor koll på spädbarn så du borde inte svara på såna här trådar. 
    Ja sjuka barn ja men nu är det inte de jag relaterade till. Det finns alltid de som inte faller inom det normala överallt i livet och i världen.
  • Lindsey Egot NO1
    Sixxty skrev 2013-08-14 19:16:10 följande:
    Jag har ett fullt frisk barn som inte tog bröstet på 4 veckor. Det är inte alltid amningen fungerar och personer som du gör inget annat än försvårar amningen för mammor och barn det krånglar för.

TS: Ring och fråga den förlossning du ska åka till.
    Hur försvårar jag amningen för andra mammor? Berätta!

Ett barn som inte tar bröstet har fel sug teknik och är inte fult frisk utan har en defekt genom att inte kunna suga alt mamman har bröstvårtor barnet inte kan få tag om, eller mamman har inte tillräckligt med bröstmjölk. Det är fantastiskt att bröstmjölksesättning finns när det inte funkar. Jag skulle aldrig någonsin klanka ner på de som ger ersättning. Inte heller på de som ammar. Jag har gjort både och. Varje gång jag fått barn (5gg) har barnmorskorna sagt att så länge inte barnbecket gått är det ingen större fara men självfallet ska man ge bröstet när barnet skriker för att stimulera brösten till ökad produktion.
  • Lindsey Egot NO1
    Sixxty skrev 2013-08-15 07:41:40 följande:
    Genom att sprida felaktiga påståenden om amning som om de vore sanningar. Att påstå att ett barn som inte får till amningstekniken på en gång skulle vara sjukt är absurt. Ett stort problem med amning är stress och det enda du gör genom att sprida sådana felaktigheter i amnings/ersättningstrådar är att bidra till det för de som har det besvärligt.

Har man inte ordentliga kunskaper i ett ämne är det bättre att inte kommentera det är att sprida felaktigheter genom att gissa eller anta.
    Men hur mycket kan man misstolka?

Defekt läser du som sjukdom. Det är du som misstolkar och på så sätt sprider skit!

Läs vad jag skriver inget annat och fråga istället om något är oklart om du inte förstår.

Jag vet många som fått klippa tungbandet på barnet för att det är för kort och det gör att barnet inte får tag runt bröstet, dvs en defekt, ingen sjukdom. Hur du kan få en defekt till sjukdom är för mig en gåta.

Det finns även barn som föds med extra fingrar, tår osv en defekt, ingen sjukdom.
Svar på tråden Ersättning på sjukhuset?