• Oscarsmamma84

Använder ni kudde till små spädbarn ?

Som rubriken lyder använder ni kudde till små barn?
    Min son e 7 veckor o nu använder jag kudde till honom men han ålar sig neråt o då hamnar han fel på kudden o det ser obekvämt ut men sen har jag hört att kudden hjälper huvudet att behålla sin form så jag velar om jag ska ta bort den eller ej

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ni kudde till små spädbarn ?
  • TessTess93

Jag har både en platt kudde och en tjock till min dotter som är 2 månader men jag använder dom inte... Det ser inte alls bekvämt uy

• Liljan77

Jag hade en liten platt kudde till sonen, men han har iaf inte fått något helt runt huvud.
    Hans pappa är platthuvad, så jag antar att det är ärvt. Farmorn är rätt platt hon med. 

• Cadencee

Vi köpte en platt kudde i ullared till sonen. När han var ca 3 månader köpte vi en större på ikea som var från 12 månader men den va lika platt som den vi hade men eftersom han rör på sig mycket så gjorde inte den lilla kudden någon nytta.

• EllisBell

Mina har inte använt kudde förrän vid ca 2 års ålder.

• femhjärtan

Mina barn har börjat med kudde vid 2 år. De har inte platt huvud...

• Sarah3

Här i finland är iaf rekommendationen att inte använda innan 12 månader..

• hellokill3r
    anna tuva skrev 2013-08-03 12:10:02 följande:
    Men rekommendationen är ju höga kuddar. Vi har både platta och hög. Platt var fel sa bb och bvc. Men den höga känns så hög. Vill ha en mellan. Tänkte om någon hade en bra, halvhög kudde att rekommendera.

Två platta i ett örngott
  • Christi38

Hannis, känner igen det där med att röra mkt på huvudet i sömnen på stora killen! Han kunde veva på ordentligt! Men vi hade en platt kudde som han låg med på till skuldrorna så det kändes lugnt. Det gick över kring 8-9 månader har jag för mig på honom.

• EllisBell

Mina kuddlösa barn har fö alltid fått galet med beröm på bvc för sin fantastiska huvudform...

• Oscarsmamma84

Jag har tagit bort kudden nu för han ålar sig neråt på nåt skumt vis så känns ej tryggt o han ligger inte bra på kudden då

Svar på tråden Använder ni kudde till små spädbarn ?