• Oscarsmamma84

Använder ni kudde till små spädbarn ?

Som rubriken lyder använder ni kudde till små barn?
    Min son e 7 veckor o nu använder jag kudde till honom men han ålar sig neråt o då hamnar han fel på kudden o det ser obekvämt ut men sen har jag hört att kudden hjälper huvudet att behålla sin form så jag velar om jag ska ta bort den eller ej

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ni kudde till små spädbarn ?
  • Twinisar

Alla barnbutiker har väll bra kuddar för dom små.. Men jag trodde allvarligt inte att dom skulle ha kudde som spädbarn, hade en diskussion med min mor om detta, och ja sa att jag har minsann hört att dom ska ha kudde och hon sa nej... Jag vann :) haha

• anna tuva

Har köpte och använder kudde men den är så väldigt hög och han glider ner när han rör sig på natten. Vilken kudde har ni köpt?

• Aaglars
    anna tuva skrev 2013-08-03 10:35:28 följande:
    Har köpte och använder kudde men den är så väldigt hög och han glider ner när han rör sig på natten. Vilken kudde har ni köpt?
    De som är lämpade för nyfödda och spädbarn är nästan platta. Har köpt på babyproffsen
  • Christi38

Barnens Hus har "platta" kuddar som vi använt från 1 mån och använder även nu vid snart 9 mån. Viktigt att lägga upp bebis ordentligt, inte bara huvud! Vid 12 månader fick storebror en annan kudde som är lite tjockare och som han nu vid 21 månader fortfarande använder...

• hannis

Nej mina bebisar har ingen kudde. De ligger ändå inte stilla med huvudet utan rör sig i sömnen och byter läge på huvudet så hur det då kan bli platt förstår jag inte.

• jjuliss

Min 5 månaders har kudde , men tänker ta bort den då hon börjar vända sig på mage. Jag ville ha kudde till henne då jag inte ville att hon skulle få platt huvud, men det har hon ändå , hur jag än har försökt på alla sätt att hon inte ska få det. :(

• anna tuva

Men rekommendationen är ju höga kuddar. Vi har både platta och hög. Platt var fel sa bb och bvc. Men den höga känns så hög. Vill ha en mellan. Tänkte om någon hade en bra, halvhög kudde att rekommendera.

• daxförnästa

kudde ska de ju ha och ligga på rygg med axlarna på kudden. min dotter sov på en vuxenkudde med halva kroppen på kudden för att hon hade trånga näsgångar som svullnade annars. de ska inte ligga på magen eller på sidan, risk för PSD. sover de utan kudde på rygg blir skallen platt, en kompis dotter fick platt bakhuvud, ser tokigt ut. 

• Lily38

Har inte haft kudde till någon utav barnen. De har runda fina huvuden. Jag har skiftat läge på dem istället (sida o rygg), sen har båda sovit mkt i famnen o i bärsele.

Svar på tråden Använder ni kudde till små spädbarn ?