• Oscarsmamma84

Använder ni kudde till små spädbarn ?

Som rubriken lyder använder ni kudde till små barn?
    Min son e 7 veckor o nu använder jag kudde till honom men han ålar sig neråt o då hamnar han fel på kudden o det ser obekvämt ut men sen har jag hört att kudden hjälper huvudet att behålla sin form så jag velar om jag ska ta bort den eller ej

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ni kudde till små spädbarn ?
  • jagochnois

min son är snart 3 och 1/2 år och han har percis fått kudde. skulle aldrig våga använda kudde när han var liten. men jag är också en sådan där nojjig mamma. ;)

• Twinisar

Har läst att man ska använda en tjockare kudde för att motverka platthuvud, viktigt att lägga upp bebisen med axlar och allt på kudde (alltså inte bara huvudet) och att hela tiden vända på huvudet från ena till andra sidan..

Jag som inte trodde att man skulle ha kudde :)

• Busfröö

Min lilla är också 7 veckor å har inte kudde, de har mest inte blivit så.. Hon sover rätt mkt på sidan också..

• keron

Nej, inget av våra barn har haft kudde förrän de varit runt 2 år. Minst. De har bara aldrig legat med bakhuvudet mot sängen, utan vi har vridit på deras huvuden då och då och så har de sovit på sidan en del. De har alltid haft vackra rundade huvuden

• Apopan

Nej, det har känts onödigt. Han använder helst inte kudde nu heller (är 20månader)

• fluu

Japp. Köpte en specialkudde. Har senare fått ber´öm för att dotterns bakhuvud inte är det minsta platt.
    Bytte till en annan specialkudde när hon var runt halvåret och den har hon än, 1,5 år nu.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • The Fugly

Ja, köpte en speciell kudde för nyfödda. Uppdaterade till en annan lite tjockare när hon var cirka sex månader och sen fick hon en "vanlig" barnkudde strax efter att hon fyllde ett.

• Aaglars

Vi har tre barn och vi har alltid haft kudde. Speciella kuddar för bebisar.

• Teodorra

Ja vi har kudde till båda barnen. Gör vad jag kan för att barnen inte ska få platt eller asymetriskt huvud för hur kul är det att ha som vuxen? Var även med i ett forskningsprojekt på Sahlgrenska som handlade om just det.

Svar på tråden Använder ni kudde till små spädbarn ?