• millanese

Labb har mätt felaktigt låga värden på AMH

Hej!
    Kastar mig in på denna tråd, då jag idag fått det  för mig chockartade beskedet att jag hade ett AMH-värde 0,07 (!!!) och därmed i princip noll chanser att bli gravid! Jag är 37 år och har en dotter född -10 och min man och jag har försökt få till ett syskon i ett och ett halvt år, vilket resulterat i tre mycket tidiga missfall (alla runt en vecka efter positivt gravtest). Därför ville vi göra en fertilitetsutredning och idag fick vi alltså veta att jag tydligen har alltför dålig äggkvalité för att det ska vara lönt att ens försöka med IVF och att det är kört för oss att skaffa fler barn!
    Jag tycker det låter så konstigt! Har ni tips på vart man kan vända sig och hur man går vidare?
    Tacksam och desperat!

• millanese

Hej igen!
    Jag bad att få ta om AMH-värdet, fick svar idag att det nu var 0,24. Ingen höjdare nu heller precis, men lite, lite mer hoppfullt. Frågade läkaren igen vad hon trodde om IVF, men jag förstod det som ganska små chanser fortfarande.
    Har så smått börjat fundera på äggdonation, för jag vet inte om jag orkar med en massa misslyckade IVF-försök.

Svar på tråden Labb har mätt felaktigt låga värden på AMH