Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vill ni riskera era barns liv i en bergbana?

Riskerna vid en attraktion är mycket mindre än resan till och från gröna lund. Verkar lite konstigt att ta den jämförelsevis stora risken att åka dit om man inte åker något för att det är farligt.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    superpappa321 skrev 2013-07-30 17:05:40 följande:
    Men alla dödsolyckor då?
    Vad är det med dem?

Ja, olyckor händer. De är väldigt ovanliga och som sagt i jämförelse med trafikolyckor med dödlig utgång är de mycket ovanliga.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    superpappa321 skrev 2013-07-30 17:09:53 följande:
    Det jag oroar mig för är t.ex att vagnarna ska spåra ur eller att säkerhetsbältet ska gå upp.

Men jag är väl för nojig:D 
    Det är en möjlig utgång, det kan ju faktiskt hända.

Men man måste ju överväga riskerna med saker man gör. Att åka till gröna lund med bil och sedan inte åka attraktionerna för att de är farliga är inte rationellt, det är ett skevt säkerhetstänk som ingen har nytta av.
Svar på tråden Vill ni riskera era barns liv i en bergbana?