Inlägg från: lisadragon |Visa alla inlägg
  • lisadragon

5-åring som har svårt att somna på kvällarna

har en son på 5 år som har så grava sömnstörningar och är så hyperaktiv att han kan vara vaken dygnet runt, vända helt på dygnet och göra samma sak igen, lägger vi honom kl 19, somnar han inte förrns 23-i bästa fall! Han är totalt hopplös vad gäller att sova och vara lugn.
    Han äter melatonin sen ett år tillbaka och det somnar han av om han får dubbel dos(2mg). då blir han trött.
    Han är även misstänkt att ha adhd/asperger så han är extremt krävande och kvävande, och just nu är jag aningens sur på att han inte kan vara tyst för kl är 23 och det kommer ta minst en timme till innan han somnar och jag har halsfluss så jag är bara LITE trött och LITE bitter;)

• lisadragon

och jag är rätt utsliten då jag har "semester" och har haft barnen 4 veckor utan någon direkt avlastning.. Jag bor ihop med maken men han jobbar ju.. sen är sonen totalt klistrad på mig så det gör inte saken lättare..
    Japp, jag är trött, utsliten och har ont, ta det hela med ironi för jag är helt tom i skallen just nu.. god natt

• lisadragon

att jobba ÄR semester!! Jag jobbar halvtid 2 dagar i veckan, en stor del för att sonen inte klarar av dagis, jag klarar inte heller av honom jämt men han är mkt speciell och det är bara jag, dock så frågar mannen  om nån ska med honom ex fiska, barnen skriker i kör att dom inte vill följa med om inte mamma ska följa med.. och nä, jag vill ju vara hemma för jag vill inte fiska med två barn, för det är inte att fiska utan det är att barnvakta medans mannen fiskar och två barn ska ex fiskas upp ;)..

Sonen skulle aldrig frivilligt folja med sin far hur som helst, jag måste ljuga och säga att jag ska jobba och detta stör mig för om sonen säger nä, jag vill va med mamma så åker mannen bara, han kan ta ungen under armen och åka anser jag :P..
    MEN, jag tycker galet synd om mannen som faktiskt försöker men båda barnen vägrar följa med honom, dottern är ganska glad att få göra saker så hon följer med ibland, men vill jag göra nåt då får jag nästan alltid ha två barn med mig eller så får jag skala av dom från armar och ben för att åka själv.
    Ush, fattar inte varför dom inte vill vara med sin far....

Förlåt för att jag tog plats i tråden, skapar en egen, nånstans..

• lisadragon
    Mamma till bröderna bus skrev 2013-08-11 21:46:29 följande:
    Lisadragon- jag har en son på 20 mån han äter melatonin ( 8mg) och theralen (5-10 droppar) har du fått testa den kombon? Funkar hyffsat här iaf.. just ni testar vi att bara ge 1mg melatonin och 5 droppar theralen för det känns som om han vaknar tidigare ju mer melatonin han får. Han har då självklart grava sömnstörningar och är mer eller mindre hyper (övertrött)

Har provat theralen, han slog över i himöret och blev aggresiv samt att han började blöda näsblod och tappade känslan att kissa så han kissade bredvid toan el i kläderna, ush, inte theralen igen, det är ingen vänlig medicin:(
Svar på tråden 5-åring som har svårt att somna på kvällarna