Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

5-åring som har svårt att somna på kvällarna

lisadragon skrev 2013-08-01 23:43:41 följande:
    att jobba ÄR semester!! Jag jobbar halvtid 2 dagar i veckan, en stor del för att sonen inte klarar av dagis, jag klarar inte heller av honom jämt men han är mkt speciell och det är bara jag, dock så frågar mannen  om nån ska med honom ex fiska, barnen skriker i kör att dom inte vill följa med om inte mamma ska följa med.. och nä, jag vill ju vara hemma för jag vill inte fiska med två barn, för det är inte att fiska utan det är att barnvakta medans mannen fiskar och två barn ska ex fiskas upp ;)..

Sonen skulle aldrig frivilligt folja med sin far hur som helst, jag måste ljuga och säga att jag ska jobba och detta stör mig för om sonen säger nä, jag vill va med mamma så åker mannen bara, han kan ta ungen under armen och åka anser jag :P..
    MEN, jag tycker galet synd om mannen som faktiskt försöker men båda barnen vägrar följa med honom, dottern är ganska glad att få göra saker så hon följer med ibland, men vill jag göra nåt då får jag nästan alltid ha två barn med mig eller så får jag skala av dom från armar och ben för att åka själv.
    Ush, fattar inte varför dom inte vill vara med sin far....

Förlåt för att jag tog plats i tråden, skapar en egen, nånstans..
    De vill kanske inte vara med honom för att de inte känner honom dvs de är med honom för lite. Kanske är det också så att du är engagerad i dem medan med pappa får de klara sig själva och tycker det är jobbigt/tråkigt?
Svar på tråden 5-åring som har svårt att somna på kvällarna