• Kojbe

Min 16-åring stjäl öl hemma

Lustigt som de flesta anser det är ok att skita i lagar o regler.
    Alkohol får varken inköpas el intas förrän du är 18 år.
    18 år på krogen dessutom o varför detta?
    Jo för krogen kostar det såpass att en *normal* ungdom inte har råd o dricka allt för mycket o där ska även personalen bedöma när el om de fått tillräckligt.

Men i Sverige så tycker var o varannan *jamen det är ju så lätt o få tag i iaf så låt de dricka*
    Herregud vilka föredömen!
    Allt har sin tid så även alkoholen.
    Man ska ju ha något o se fram till dessa olika milstolpar i livet.

Sen kan jag säga jag fick smaka hemma osv innan o eftersom jag bor i Skåne så var ju Dk inte särskilt långt borta men jag vidhåller själv att vi har 0 tolerans i vårt hem innan de är 18.

Vi satte hänglås på vårt barskåp o min bror tyckte detta var himla lustigt o fånigt MEN som jag sa det var ju mest symboliskt för då slipper vi ha diskussionen och lögnerna var spriten kom från dotra vår hade.
    Inte en unge är ju ärliga o säger att de tagit det ifrån en för om så var fallet hade de ju frågat direkt el hur?!

Jag tror att för er så precis som för oss handlar ju detta mest om förtroendet  ja o om jag var ni hade jag rensat huset el låst  in alkoholen för då slipper man som sagt den diskussionen o har ändå begränsat deras tillgång till alkohol så gott man kan.

• Kojbe

Men jo jag hade nog ställt fram den o frågat varifrån han fått den o varför?!
    Sen förklarat min ståndpunkt om alkohol o varit tydlig med var jag står o att i vårt hem är det INTE ok innan de fyllt 18.
    Sen hade jag väl nog spätt på det vanliga med vad som kan hända osv även om det är  *tjatigt*

Svar på tråden Min 16-åring stjäl öl hemma