Min 16-åring stjäl öl hemma
Jag skulle konfrontera honom och säga att det inte är okej att ta öl hemma och att ni inte vill att han ska dricka alkohol då han är för ung. Och om han ska få vara hemna själv så måste era regler följas!
Jag skulle konfrontera honom och säga att det inte är okej att ta öl hemma och att ni inte vill att han ska dricka alkohol då han är för ung. Och om han ska få vara hemna själv så måste era regler följas!
Snoka är fel men det är lika fel att stjäla! Och en 16 åring ska inte dricka eller inneha alkohol! Som förälder måste man visa tydligt vart gränsen går och erkänna sina egna misstag. Visst mamman gjorde fel om hon snokade och det ska hon erkänna om så var fallet men han hade redan misskött förtroendet genom att ta en öl tidigare.
När mina barn blir så stora och skulle stjäla öl hemma eller sprit. Så skulle jag inte alls tveka ich konfrontera dom. Mitt hem mina regler!!
Mina barn kommer aldrig få dricka hemma förän de är 18 år. De kommer ha ett bra förhållningssätt tiill alkohol och de kommer veta hur man dricker måttligt ändå. Då varken jag eller sambon dricker massor. Och vill min tonåring dricka alkohol så är det inget han/ hon kommer få hemmifrån då får de fixa det själva. Att ge alkohol hemma tycker jag ger fel signaler att det är ok att dricka som minderårig vilket det inte är!
Nej det finns inget som säger det. Men i mitt hem kommer inte en minderårig dricka så är det. Sen vet jag ju om att om en 15 årig vill ha tag på sprit så fixar man det, men vi kommer aldrig tycka att det är okej att dricka eller inneha alkohol innan man är 18 år. Kommer aldrig köpa ut till mina barn förän de är 20 år. Tycker att folk är så otroligt slappa bär det gäller att säga i från till sina tonåringar som om de är rädda för dom!