Punkster skrev 2013-07-29 19:19:32 följande:
Jag förstår fortfarande inte hur ditt samtal hem till mig en tisdagskväll kl 20, kan hjälpa dig och ditt barn på ett sätt som det inte hade kunnat göra face to face i skolan dagen efter. Att du får tala med mig DÄR OCH DÅ och inte innan skolan börjar dagen efter, vilken skillnad gör det? Du är hemskt välkommen att skrika mig i ansiktet, härja och leva rövare, polisanmäla mig eller whatever på min arbetstid, om det är så att jag förtjänat det. På min arbetstid är jag pedagog. På min fritid är jag inte det. Klar skillnad. Jag står inte till förfogande på min fritid, om du så skulle slänga dig in genom mitt vardagsrumsfönster den där tisdagskvällen för att reda ut något som behöver redas ut.
Skillnaden: Som förälder kan man stötta och lugna sitt barn bättre ju mer man vet om situationen = barnet behöver vara förtvivlad kortare tid
Man vill prata med läraren utan att barnet eller klasskamraterna vet - går ej till dagen efter = barnet uteblir från skolan eller går dit med ångest
Jag vet heller inte hur allvarlig situationen faktiskt är = Ska jag skicka mitt barn till skolan eller finns det faktiskt en säkerhetsrisk? Detta säger du att jag ska ta reda på på morgonen, 10 minuter innan skolan börjar (som det ser ut där mina barn går i skolan, ingen lärare på plats där lång tid innan vad jag vet).
Dessa behöver nödvändigtvis inte gälla samtidigt.