Inlägg från: ApanApansson |Visa alla inlägg
  • ApanApansson

Men sluta klia någon gång då?!

Tvättmedel kan också irritera även fast det är parfymfritt, vilken sort använder ni?
    Jag rekommenderar starkt Ecovers parfymfria tvättmedel och att alltid använda extra sköljning på maskinen.
    Sen finns det ju mycket annat i vardagen man kan reagera på, syns det något på huden där det kliar?

Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

Sen läker man sig ju även inifrån genom att äta giftfri kost, har ni testat Hipps ekologiska ersättning?

• ApanApansson

Nej åh vad dum jag är, hon är ju mjölkallergiker och tål såklart inte hipps, glöm det!

• ApanApansson

Ojdå... Vad jobbigt för både henne och er!
    Låter ju jättemärkligt, ofta när man kliar så brukar det ju synas på huden... Låter nästan som någon häller nyponpuver i kläderna
    Har nog absolut inga råd alls mer, men ska fundera. Har en syster med väldigt mycket allergier och hudproblem men detta låter ju väldigt konstigt..

• ApanApansson

Jag tänkte också på skabb, bra att kolla

Men har ni testat att byta till en tygblöja eller eko blöja som attitude? Det finns ju ändå många som reagerar på vanliga blöjor också. Våtservetter är ju inte heller så bra om det används

• ApanApansson

Okej, nej jag förstår det det kostar ju endel, men det kanske vore värt ett försök det borde ju märkas ganska fort om det var problemet sen är det ju ganska vanligt att ha korsallergi (om jag tänker rätt) vet inte riktigt vad som hänger ihop med mjölk men ägg är väl en av dem och det hade bi tänkt på, är säkert lätt att kolla. Tänkte på en annan sak, det finns inte en chans att det finns mögel hemma?

• ApanApansson

Låter ju inte som mögel iaf, ägg eller blöjor är väl det som verkar mest logiskt nu iaf

Vi köper en sort som heter Attitude från www.jordklok.se . Finns en sort som heter Moltex också men vet inte vart man får tag på den.

• ApanApansson

Men jag har helt missat att du svarat mig, hur har det gått?

• ApanApansson
    Aileen Allannah skrev 2013-09-15 20:30:16 följande:
    Hej!

Vi har testat ekoblöjor, och det gjorde tyvärr ingen skillnad. Vi provade utesluta röda saker ett tag, ingen skillnad där heller. Så jag ringde läkaren igen och hon tyckte inte heller att det fanns något konkret att ta på, inte ens några eksem eller torra fläckar på huden. Så hon skrev helt enkelt ut klåddämpande, vilket vi ger på morgonen, och det fungerar hyfsat bra. Fram emot kvällen börjar det klia igen, men dagtid är det helt okej.

Vi får se hur det utvecklar sig, förhoppningsvis kan vi ta bort det klåddämpande snart igen, ska tillbaka till läkaren om några veckor.
    Oj verkligen märkligt det här. Hoppas verkligen att det ger med sig för er snart
  • ApanApansson

Jag är uppriktigt nyfiken! Uppdatera gärna hur det går

Svar på tråden Men sluta klia någon gång då?!