• pmb

Amning till ett år

Jag har en 14-månaders och jag ammar fortfarande. Började jobba när han var 9,5 månader gammal. Han ammar när jag kommer hem, sen lite då och då på kvällen och sen på natten. Jag blev också påverkad av att "alla" påstår att efter en viss ålder behöver dom inte amma på natten, då ska man ge vatten t.ex. Men eftersom vi samsover har det liksom gått som det gått, han har ammat när han har velat och jag har kunnat somna om igen nästan omedelbart, och det känns jättebra. Vi kan ju också vakna mitt i natten och vara törstiga, så varför inte en bebis?
    Det tar ett litet tag för brösten att vänja sig när du jobbar bara, jag smet iväg och pumpade lite i början för annars hade jag exploderat.

Vi använde aldrig nappflaska (han ville inte ta den) så vi har kört på vanligt dricksglas (ett smalt glas är att föredra) och pipmugg.

Hanna1991: Hur gammalt är ditt barn? Kanske ditt barn har svårt att få bra tag? Får du ont? Eller kan det vara så att barnet vill att det ska komma fortare (för det kommer ju snabbare ut flaska)? Om du upplever att barnet är otåligt kan du ju försöka få igång lite mjölk innan du börjar amma.

Svar på tråden Amning till ett år