ZuLu82 skrev 2013-07-28 21:58:43 följande:
Tack så mkt för era svar. Jag kanske inte nämnat det men jag ska amma upptill 1år då måste jag börja jobba. Vill verkligen amma längre men min man vill vara med lilla pojken.
Alltså jag vet inte. Har hört mina kompisar som ammade också att ge vatten istället för bröstmjölk på nätterna, för när deras barn vaknade bara för att de var törstiga och inte ville ha mat (mödersmjölk) så det var därför blev jag tipsad att ge vatten!?!?!?
Är det nåt som ni känner igen?
För det första så kan man mycket väl fortsätta att delamma även fast man jobbar, när de är så stora så äter de ju vanlig mat på dagarna och amningen är ju bara mys! Så varför skulle du inte kunna amma bara för att pappan vill vara med barnet? Jag har ammat i nästan ett halvår efter att jag började jobba... det är inget hinder.
Jag tycker du krånglar till det och verkar noja för allt möjligt helt i onödan! Visst
kan man ge vatten istället för bröstmjölk om man helst av allt bara
vill sluta amma så fort som möjligt och tror att bebisen bara är törstig, men nu vill ju du amma så herregud det är väl bara att amma?? Jag fattar liksom inte vad som är problemet...