Inlägg från: ZuLu82 |Visa alla inlägg
  • ZuLu82

Amning till ett år

Jag har frågor ang. amningen. Hoppas att det finns några där ute som upplevt det som jag kommer att berätta.

Och då är det så här att min pojke snart ska börja äta. Jag helammar honom annars. Han vägrar flaska. Och han måste få i sig vatten som jag fick veta. Hur skall jag ge honom vattnet? Kan spillfri pipmugg med mjuk napp lösa problemet? Kommer den förstöra amningen? Vill ha några rad.

Tack.

• Svar på tråden Amning till ett år
  • ZuLu82

Tack så mkt för era svar. Jag kanske inte nämnat det men jag ska amma upptill 1år då måste jag börja jobba. Vill verkligen amma längre men min man vill vara med lilla pojken.

Alltså jag vet inte. Har hört mina kompisar som ammade också att ge vatten istället för bröstmjölk på nätterna, för när deras barn vaknade bara för att de var törstiga och inte ville ha mat (mödersmjölk) så det var därför blev jag tipsad att ge vatten!?!?!?

Är det nåt som ni känner igen?

• ZuLu82

Ärligt talat inte jag heller. Hahaha. Tack så mkt för peppandet. Jag ska försöka fortsätta amma även när jag jobbar. Jag älskar att amma. Hade otroligt svårt i början. Lillan kunde inte få ta på vårtan i början och det blev massa semper i början med kopp för han gick ner jätte mkt i vikt. Tills det började bli böttre efter typ 3 veckor efter förlossningen och jag är tacksam att min mjölkproduktion var/är mkt så att det inte försvann efter nåra dagar. Och jag grät och grät i början. Hade ett tanke i huvud som lät mig gråta timma och det var det då "hur kan jag själv ha så mkt mat som jag inte kan ge det till min lilla ) och att han kunde dricka från en kopp när han var 3 dagar gammal men visste inte hur man kunde suga. De där dagarna gjorde mig ont och är lycklig att det är över nu.

Det som jag fattat från kompisarna att när de redan gett kvällsmål till bebisar och sen de vaknar på nättarna för att de är törstiga så ger de vatten så att det inte blir mkt mat asså. I början förstod jag dem och det var ju logiskt för mig , är man töstig så dricker man vatten. Men efter jag läst era svar då började jag tänka om hhhhhh.

Tack att ni finns. Jätte stor tack för tips/råd/hjälp och peppandet.

• ZuLu82

Judå. Man behöver kämpa lite. Jag fick gå till amningscentrum på SÖS där jag födde den lilla och då fick jag rejallt hjälp och stöd med amningsteknik plus hur skulle jag kombiner mödersmjölk och ersättningen och det var allt gratis. Jätte snälla och kuniga personal som jobbar där.

• ZuLu82

Tack pmb för ditt svar. Väldigt positivt.

Svar på tråden Amning till ett år