Bo i NYC med bebis?
Vi funderar på att bo i NYC i tre månader nov-jan med vår son som fyller 1 år i nov. Någon annan som bott i NYC med bebis? Hur tyckte ni att det funkade? Positiva/negativa upplevelser?
Vi funderar på att bo i NYC i tre månader nov-jan med vår son som fyller 1 år i nov. Någon annan som bott i NYC med bebis? Hur tyckte ni att det funkade? Positiva/negativa upplevelser?
1000-tack för ditt långa svar. Tunnelbanan verkar ju vara ett rätt stort problem. Även taxi, för jag misstänker att man inte som i Sverige kan beställa en bil med barnstol?
Har pratat med folk boende i NYC som säger att man överhuvudtaget inte FÅR ta med en stor barnvagn på T-banan. Och när jag tänker efter har jag aldrig sett det heller. (Jag har bott i NYC i 10 mån för några år sedan men hade då inga barn och inga tankar på det heller så jag reflekterade aldrig över barnvänligheten direkt...) Ska köpa en paraplysulky som är lätt att fälla ihop. Kan ju iofs bli problem om det blir rejält med snö på gatorna.
Vår son är en riktig tungklump och jag orkar inte bära honom mer än ett par hundra meter med min ergonomiska bärsele tyvärr.