Inlägg från: LunaLunatic |Visa alla inlägg
  • LunaLunatic

Ingen förståelse för nattjobbare?

Vad är det för fel på folk? Jag jobbar natt och det vet givetvis mina vänner. Ändå tycker Anna att vi kan väl ses vid 10 och hitta på nåt (då har jag sovit två timmar) och nu ringde Karin vid halv två. Jag svarade inte och fick sms om "ring mig, kan vi hitta på nåt kl 3?". Svarade att jag jobbat och kommit i säng först vid 8. Då svarar människan att hon vet det, men ibland har jag ju sömnproblem och dessutom hade hon någon att berätta men "det är visst inte så viktigt. Skitsamma!!!!! Sov du". 

Vad fan liksom?

Kan jag börja föreslå folk att ses vid 02 kanske eller ringa nån vid 06 eftersom jag vet att de kan ha svårt sova ibland?! Blir så djävulskt less. 

Är det vanligt att folk inte har någon respekt för de som jobbar andra tider än 9-17? 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Svar på tråden Ingen förståelse för nattjobbare?
  • LunaLunatic

1. Jag vill inte stänga av eftersom jobbet kan ringa om extrapass
    2. Den var avstängd, men jag hade precis vaknat till för att kissa

Det är attityden, inställningen, jag stör mig på. Den ändras inte för att jag har ljudet avstängt. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic

Ni som skriver "stäng av", betyder att jag kan ringa folk mitt i natten eftersom jag är vaken då, ifall de är dumma nog att ha ljudet på?

• LunaLunatic
    missan75 skrev 2013-07-25 20:04:32 följande:
    Kan dina kompisar ditt jobbschema utantill?
    I bägge fall sa jag dagen innan att jag jobbade. I övrigt har jag sagt som regel "ring inte mig före kl 3" och som synes var min kompis från idag medveten om att jag jobbat men hon tyckte att hon hade ju någon att berätta som borde prioriteras över min sömn.
  • LunaLunatic

Jag har ju försökt, men sist jag sa till Karin att jag (då jobbade jag vanliga tider) inte uppskattade att hon ringde mig kl 06 en söndagmorgon pratade hon inte med mig på nästan ett år.

• LunaLunatic
    LunaLunatic skrev 2013-07-25 19:47:44 följande:
    Är det vanligt att folk inte har någon respekt för de som jobbar andra tider än 9-17? 
    Är det någon norm i samhället jag missat där?
  • LunaLunatic
    mammamebarn skrev 2013-07-25 20:05:02 följande:
    Något som är irriterande är när man väl hör av sig så får man höra "Va, har du sovit till nu"??
    Då kan klockan vara 3.. men ojdå, du sov 8 timmar i natt, ska inte jag få göra det samma, även om det är på dagen.     
    Åh just den där kommentaren....
  • LunaLunatic

I lördags ringde Karin kl 9. Då hade jag sovit ett par timmar. "Vill du hänga med och bla bla? Tänkte att du kanske inte kunde sova." 

• LunaLunatic
    eliten skrev 2013-07-25 20:19:36 följande:
    Hon väntad ju till halv två, en timme tidigare, det kanske var viktigt? Hade inte blivit sur för att någon ringde mej en timme tidigare än jag brukar vakna om de vill något viktigt..
    Säg att du går upp kl 06 när du ska till jobbet. Då är det ok för dig om folk ringer 04.30, inte för något viktigt, utan för att de vill berätta något i stil med att de hittat en så snygg jacka?
  • LunaLunatic
    kixan skrev 2013-07-25 20:26:51 följande:
    Varför inte bara slå av ljudet på telefonen när du sover?
    Åter igen, det är inte det jag är upprörd över. Det är folks attityder.
  • LunaLunatic
    englasmamma86 skrev 2013-07-25 20:29:18 följande:
    jag hade satt mobilen på ljudlös och utan vibb! jobbet vet att du arbetat natt och bör har tillräckligt med vett att inte väcka dig innan du sovit 8 tim som normala brukar få om dem vill! 
    min systers man arbetar natt och tydligen blir han ofta oxå störd med folk som ringer på och frågar om trädgård,ska lämna ditt och datt och massa skit så när han jobbat natt har han införskaffat en skylt till dörren som det står stort arbetat natt och sover var vänlig kom tillbaka senare! 
    men självklart ska dem fatta att man ger respekt. 
    Ringer jobbet om extra timmar kan det lika gärna ske kl 09 som kl 15.
  • LunaLunatic

Ska göra som ni föreslår och helt enkelt inte svara, vare sig på telefon eller sms när jag har "sovtid".

• LunaLunatic
    eliten skrev 2013-07-25 21:12:24 följande:
    Känner ingen människa som skulle ringa mej och berätta något så ointressant så om en vän till mej säger att de har något att berätta så tolkar jag det som att det är något intressantare än så och ja då får de självklart ringa.
    Nu var det inte en jacka, men samma "viktighetsgrad".
  • LunaLunatic
    Ninaa84 skrev 2013-07-25 22:10:26 följande:
    Jag gjorde faktiskt så en natt när jag jobbade och min kompis hade ringt femtioelva gånger dagen innan när jag sov. Jag ringde helt enkelt upp henne vid 2 och 3 på natten och skickade sms kl 4.30, det uppsakattades inte men hon förstog min poäng  
    Jag är så barnslig att om detta inte lugnar sig så är det vad jag kommer göra.
Svar på tråden Ingen förståelse för nattjobbare?