• agge21

PCO/PCOS och gravid - Hur mådde ni?

Hej! :)

Jag har också PCOS och vill gärna vara med på eran tråd här! :) 
    Jag har också en del övervikt som jag vill bli av med, men jag har provat många olika metoder, men det är ingen som riktigt hjälper.. Har ni något förslag på hur jag ska kunna gå ner i vikt?
    Jag har varit i kontakt med fertilitetsmot, och dom sa att jag ska försöka gå ner i vikt, har ett bmi på 33, vilket dom tyckte att va alldeles för mkt, och att jag skulle försöka gå ner 6-7 kg, men det är svårt när man inte har något riktigt bra knep. ;) 

Min PCOS jag har gör så att jag varken har mens eller ÄL, då jag har fått ätit provera 4ggr om året för att få en medicins mens, men förstår inte varför jag fick det när jag vill ha barn, och har försökt att bli gravid sedan 2år tillbaka..
    Så är det någon som har något bra diettips så är jag verkligen väldigt tacksam för det,

Jag har provat allt som gi, LCHF, och alla dom där, och tycker inte alls att dom hjälper mig..      

• agge21
    dumdummast skrev 2013-08-05 13:15:44 följande:

Hej. Jag är i precis samma sits som du. Ett BMI på 33, måste ner till 30 innan vi får hjälp. Vi har försökt i tre bara förlora dom sista kilona så men dom sitter hårt som f-n. Jag har också fått provera, men sen ett år tillbaka haft mens en gång i månaden. Men provera har inget att göra med om du försöker bli gravid eller inte, utan som jag fattat det får man provera utskrivet för att kroppen ska få blöda. För mig funkar lchf, så länge jag följer det. Men jag är lite sån att jag äter det en och en halv vecka typ, går net 1-2 kilon,sen onyttigt i några dagar och går upp dom igen. Detta gör mig galen.. Så mitt tips är lchf, men om du upplever att det inte funkar veta jag inte. Lycka till:)

Ja, det är verkligen jätte svårt. jag har provat det mesta, men det är inget som hjälper.. Men sen är jag så dålig på att räkna kolhydrater m.m så antar att det är därför jag aldrig klarar av såna där metoder. men hade man vetat vad man ska äta, hur man ska äta, och vad man inte får äta, för när man frågar folk så säger dom att man INTE ska äta så mycket kolhydrater, å det säger mig ingenting ;) Hahah! :) Du som håller på med LCHF kanske kan tala om för mig vad man ska äta å dricka å inte ;) haha :) Å inte bara en massa kolhydrater ;) Hihi! :)
    Lycka till med din viktnergång du med! :)  
  • agge21
    dumdummast skrev 2013-08-05 14:33:55 följande:

Haha, ja jag tycker också detur super svårt. Men hålla sig borta från pasta, ris, bröd och sånt där självklart. Sen brukar jag läsa när jag köper nå och försöker bara köpa saker som har 5 g eller mindre kolhydrater per 100 gram samt så lite sockerarter som möjligt. Det är typ så jag gör i en snabb förklaring. Men det är inte lätt jag är en riktig gottegris egentligen. Så sockerberoende man bara kan blir typ. Men nu har jag gett mig fan på detta ska fixa det under hösten så att vi kan få hjälp. Hur gamla är ni och ur länge hade ni försökt?

Ja, det är riktigt svårt, ja, en godisråtta, det är jag med.. Haha, så det är lika svårt här kan jag lova, :) Ja, jag ska ge mig fan på att jag ska klara det jag med, så jag kan få bli lite rund om magen sen igen ;)
    Jag är 21 och min sambo är 20, :) 
    Vi har povat i ca 2år, utan resultat, men jag har ju ingen mens och max en ÄL per år, så det är svårt att pricka rätt! ;) men har faktiskt beställt klomifen på www.goldpharma.com, för att se om det kanske kan hjälpa, lite rädd är jag för att beställa tabletter på internet, men hoppas att det kanske kan hjälpa, om jag vågar ta dom ;)
Svar på tråden PCO/PCOS och gravid - Hur mådde ni?