Inlägg från: MissXx |Visa alla inlägg
  • MissXx

Smal med stora bröst, hjälp med BH!

Hej!
    Jag vet inte om jag har lagt denna tråden på rätt ställe men det får bli som det blir! Jag har ett litet problem, jag hittar aldrig rätt storlek på någon BH..

Den jag nästan bara använder nu är i storlek 70D, den passade rätt bra när jag köpte den, den satt åt som den skulle när jag knäppte den på den yttersta (som jag läst att man ska) men nu har den töjt sig efter ca 2 månader så när jag sträcker armarna över huvudet glider BHn med..  

När det kommer till kupan så ramlar brösten ut ur den när jag böjer mig framåt eller springer vilket inte är så smickrande.  Jag får trycka ned brösten i kupan väldigt ofta vilket är rätt jobbigt.. I affären provade jag även en 70E, brösten satt bra (enligt mig) men kanten var för hög och skavde i armhålan på mig så därför köpte jag den mindre storleken.

Jag tror att en 65E eller större kupa skulle passa men jag hittar inga i den storleken.

Är det någon som kan komma med något tips? Eller någon bra BH affär i Göteborg? Jag kan inte handla på de vanliga klädaffärerna som H&M, Lindex, då deras BHar är för små! 

Jag är väldigt tacksam för lite hjälp!  

• Svar på tråden Smal med stora bröst, hjälp med BH!
  • MissXx

Tack, jag ska se om jag kan hitta Triumph och Change, det finns väl på övervåningen i Femmanhuset Nordstan?

Jag vet att jag egentligen borde fråga i en affär om råd men jag känner att det är lite genant , framförallt om de ska hjälpa mig att hitta någon BH och kika när jag provar! Jag tycker till och med att det är jobbigt om någon kommer fram och frågar om jag behöver hjälp i en vanlig klädaffär etc!
      Men jag kanske ska ta mig i kragen och be om expertishjälp.

• MissXx
    Nyfiken gul skrev 2013-07-24 13:20:48 följande:
    Det är ju inte så att du visar bh o byst för hela butiken med en massa folk som glor... riktigt så funkar det inte.   du får en person med dig i provhytten o som tar mått på dig när du står i bh. Sen utgår hon ifrån det måttet o ger dig bh:ar som passar dig och du får prova dom ifred. Hon tittar sen bara om den verkar sitta som den ska. 

mer dramatiskt än så är det inte.    
    Jag tycker att det känns lite jobbigt att de ska ta måttet på mig när jag står där i en BH som är för liten, det blir inga fel på måtten då?

Ledsen om jag verkar lite trög :) 
  • MissXx
    Lena skrev 2013-07-24 13:18:12 följande:
    Jag tyckte underklädesbutiken i femman var jättedålig både när det gällde personal och utbud. Har 75E

Be om hjälp, det lönar sig. Personalen på korsetten och Åhléns är bra men bäst är de på Chia. Chia-agentur.se
    Ska nog se om jag hittar till Chia, värt att testa. Tack!
    Nyfiken gul skrev 2013-07-24 13:33:18 följande:
    90% av alla kvinnor har fel bh-storlek så du är inte ensam om fenomenet.   Nej måtten blir inte fel. Dom har kunskaper och vet hur en bh ska se ut som sitter rätt och du får också tala om vilken storlek du har på dig vid tillfället.  
    Okej tack så mycket!
  • MissXx

Är Chia dyrt förresten? Inte för att det spelar så stor roll men det är bra att förbereda sig Skrattande

• MissXx
    Majuuu skrev 2013-07-24 14:10:36 följande:
    Ett tips: Gå till en riktig BH-affär och prova ut alt. köp en bra BH i rätt storlek (dom hjälper dig att hitta rätt storlek). Dessa BHar är dyra, så för att komma billigare undan köper man sedan BHar i samma märke eller tom samma modell via engelska ebay där en BH som i BH-affären kostar ca 500 kr, istället kostar 150-300 kr.

Just 65 runt brukar vara svårt att hitta på Triuph. På Change har dom sitt eget märke så deras storlekar kan vara annorlunda än andra märkens storlekar.
    Själv har jag 65 f/g och köper nuförtden alla BHar och bikiniöverdelar via ebay för det blir mycket billigare.  
    Det var en bra idé sedan när jag vet vilken jag vill ha, att köpa på E-bay! TackGlad
Svar på tråden Smal med stora bröst, hjälp med BH!