Inlägg från: stjärna77 |Visa alla inlägg
  • stjärna77

Är det så här? (Facebook)

Vett och etikett på FB: Är du kille/man? Gör och skriv egentligen precis vad du vill (dock inte om kärleksproblem). Bilder på galna fester, öl, roliga klipp, gränsen sätter du själv. Är du även pappa? Samma som ovan gäller. Är du tjej/kvinna? Var lagom. Bilder på söta föremål och lagom starka åsikter funkar, helst pk. Återigen; var lagom. Är du dessutom mamma? Hjärtan, styrkekramar och familjefoton är bra och normalt. Annat beteende kan betraktas som konstigt och provocerande och det kan vara bra att tänka på det.

• Svar på tråden Är det så här? (Facebook)
  • stjärna77

Anledningen till frågan är att det nästan uteslutande ser ut på det sättet, inte att jag tycker att man ska bete sig så.

• stjärna77

Kan som du säger säkert vara en fråga om ålder.. Själv är jag 36. Mellangammal/ung alltså. Blir bara så trött av alla dessa hjärtan och styrkekramande att det nog är dags att lämna nu.

• stjärna77

Fast det jag kanske egentligen undrar är om man bara förväntas lägga ut bilder på sina barn, skriva hur mycket man älskar sin familj etc efter man har fått barn ( iaf om man är kvinna)? Jag älskar också mina barn över allt annat och tycker att min familj är bäst i världen, men jag ser ingen tjusning i att skriva det på fejan varje dag. Om inte annat så är det ju sjukt ointressant för andra att läsa. Hellre sånt som kan väcka lite tankar eller debatt, men då kanske man har valt fel forum.

• stjärna77

Intressant att höra hur ni andra tänker. Jag är nog en tjej som "tänker" lite mer som en kille. Fattar inte riktigt grejen med hjärtan och sånt (även om jag absolut köper din förklaring mrs vw). Märker dock att det inte mottas på samma sätt när man uttrycker sånt som inte är typiskt kvinnligt och samtidigt är kvinna.

• stjärna77

Håller helt med om att man oavsett kön och ålder ska uttrycka/skriva vad man vill, så länge det inte är rent elakt eller kränker någon annan (för sådant är det bara idioter som gör och sedan hänvisar till yttrandefriheten).

Svar på tråden Är det så här? (Facebook)