jag är en tjokis !
Åh vad jobbigt! Att få allt kastat mot dig sådär
Jag själv går på Levaxin, det upptäcktes när jag skrevs in på mvc eftersom jag blivit gravid. Hade ett bmi på 26 när jag skrevs in, gick upp närmare 15-20kg när jag blev arbetslös -09 och kunde inte bli av med dem, vad jag än gjorde! Men under graviditeten var det annorlunda, tack vare levaxinet antar jag, jag gick upp totalt 4kg och tappade sedan 15kg under första månaden efter förlossningen, så för mig funkar verkligen levaxinet! De är säkra på att du har rätt dos? Nu efter graviditeten hade jag ett värde på 0,7 som är jättebra, men nu har det förvärrats igen, men jag ligger fortfarande bra till på 1,7 men det märks direkt på vågen! Har gått upp 2kg den senaste månaden..
Men min vän gjorde en GBP för tre år sedan om jag inte minns fel, hon har haft jätteproblem! För det första fick hon komplikationer innan hon ens fick åka hem, så hon har massor av ärr på magen, massa prickar och två långa streck-ärr! (inte jättesmickrande) Hon äter vitamintillskott varje dag, och tycker att det är jobbigt att käka vitaminer varje dag när det alltid har räckt med maten för att få i sig vitaminer. Hon fick jätteproblem med dumping (tror jag att det heter) eftersom hon åt för fort/för mycket då hon var van vid hur mycket hon brukade kunna äta, dessutom kan hon nu inte kräkas, även om hon behöver det, hon bara svettas och saliven ökar mycket! Nu har hon dessutom gått upp allt hon gick ner det första året.. Så jag har ingen positiv syn på gbp tyvärr, så tänk noga och sök så mycket du kan om det innan du bestämmer dig!
Hoppas verkligen att det löser sig för dig! Så otroligt jobbigt att inte vara nöjd med sin kropp!!
Får du simma? Det sliter väl inte lika mycket på leder och så om man simmar/vattengympar? Det kanske kan vara någonting istället för gym?