jag är en tjokis !
Jag tror inte du går upp för att du inte tränar, utan för att du äter fel sorts mat. Lägg om kosten. Prova High Carb Low fat istället för LCHF, det är bara skit och man mår dåligt av att så mycket fett.
Jag har dietat hela mitt liv och som mest vägt 85 kg, jag gick ned till 50kg genom att äta high carb low fat raw vegan. Men att äta high carb betyder inte att man trycker i sig vitt bröd, pasta, ris, godis och en massa sådant, utan kolhydraterna kommer från frukt, grönsaker, nötter och frön. Samt så försvinner sötsuget av all frukt man äter. Är man orolig över vikten så kan man dra ner på frukten och öka grönsaksdelen, men jag tipsar dig att inte göra det. Och istället sluta oroa dig över vikten och prova dettaen månad med en attityd som "Ja, om jag går upp så går jag upp, ingen big deal" innan du ens överväger en operation. Så kommer du att gå ned. Kroppen är fantastisk, och om du går till gymmet med inställningen "NU ska jag gå ned i vikt så fort som möjligt," så kommer man inte gå ned i vikt, Istället om man har inställningen "Nu ska jag ha kul och röra på mig för att må bra!" - då går man ned
En typisk dag är
Frukost: Smoothie på 3 bananer och 1 paket jordgubbar.
Snack: 2 äpplen, 5 dadlar
Lunch: En stor sallad på 1 salladshuvud, 2 tomater, 1/2 gurka, 1/2 avokado,1/2 rödlök och 1 paprika samt ett stort glas juice (vore okej att lägga till lax eller kyckling här)
Middag: Samma som lunch, men lägger till en "efterrätt" på 4 persikor.
Kvällssnack: 2 frysta bananer (i bitar) med kanel på och 4 dadlar.
Man kan också göra en god dressing till salladen genom att mixa 1/2 zucchini med 1/2 dl pinjenötter, citronsaft, salt och peppar.
Och fett äter man, men nyttigt fett i form av nötter, frön, avokado, fin olivolja och kokosolja.
Prova detta innan du ens överlägget operation!