• HASP

Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?

Jimman: då har vi inte samma sorts skydd, ditt verkar helt klart bättre! Var har du köpt det?

Jennie med ie: har ni staket runt bara själva poolen? Det känns inte görbart här tyvärr även om det vore det bästa.

Mabaja: presenning med spännband kanske vore nåt! Det borde ju hålla för en treåring på 16 kg iallafall!

• HASP

Staket runt tomten har vi så jag är inte så orolig över att andra barn ska komma in. Inga av våra grannar som ser poolen från sin tomt har några barn heller.

• HASP

Sarakechi fan va smart du är då jävla Einstein! Läs TS igen och inse vad jag frågar! Fan va less jag är på såna som dig!

*% £€

• HASP

Jävligt miljövänligt att tömma ut 4000 liter vatten varenda dag dessutom!

• HASP

Någon som vet om det finns nåt särskilt barnsäkert skydd man kan köpa någonstans?

• HASP

Men om man har staket runt sin gård (som visserligen ett barn på kanske 5 år kan klättra över eller öppna grinden) och sen ett vanligt poolskydd som inte är "barnsäkert", räknas det då som att man har tillräckligt skydd till sin pool?

• HASP

Absolut är ett bra skydd att föredra! Det är ju det jag efterlyser! Hittills är det ingen som har skrivit som tipsat om ett poolskydd som är barnsäkert. Det borde ju verkligen finnas!

• HASP

Varför finns det då inget ordentligt skydd att köpa? Väldigt konstigt

• HASP

Pluvdo, det är inte hållbart att göra som du om man bor i villa. Det inser du väl? Ingen annan vill att en olycka ska ske heller, det är därför vi försöker finna lösningar på problemet. Att fylla poolen varje gång vi vill bada är inte ett alternativ, isåfall är det ett bättre alternativ att vara utan pool helt (för mig iaf).

• HASP

Provade att sätta sonen (16 kg) på överdraget när det satt på poolen och det höll faktiskt bättre än jag trodde. Lite bättre känns det allt nu även om jag inte vågar lämna honom ensam ute ändå. Han kan ju lyfta av poolskyddet och ramla i.

• HASP

"I Sverige omkommer i snitt 10 barn i drunkningsolyckor varje år. Samtidigt är det den vanligaste dödsorsaken bland barn mellan 1 och 6 år. Och den näst vanligaste bland barn mellan 7 och 17 år, tätt följd av trafikolyckor.

De flesta av de mindre barnen drunknar vid badplatser eller i trädgårdspooler och dammar. Ofta har tillsynen brustit och barnen saknat flythjälpmedel." Dinsakerhet.se

• HASP

Vattenvana kan man mycket väl skaffa sig med en förälder närvarande!

Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?