Varför vill ni ha barn?
Jag har svårt att tycka att det är "en hysteri" att skaffa barn! Alla arter i naturen strävar efter att fortplanta sig och det är väl den starkaste driften i naturen (själva orsaken till vår sexualdrift). Att kalla det en hysteri är att ta i tycker jag
Varför skaffar man barn? Ja, man vill se sig själv leva vidare! Se sina egna gener föryngrade i en ny liten människa. Känna igen sig i ett barns blick, hårfärg, personlighet osv. Självklart kan man älska ett adopterat barn lika mycket, men att låta sin gener leva vidare är väl *egentligen* naturens och livets mening?
Jag älskar mitt barn mer är alla andra på jorden (inklusive min man vågar jag påstå), men det är en kärlek som egentligen inte konkurrerar! Barnet är min och livets framtid, han behöver mig och är beroende av mig och till syvende och sist är kärleken till avkomman en kemisk process som är livsviktig för att livet ska fortsätta!
För mig bleknar allt annat i livet vid sidan av kärleken till min son! Jag är också välutbildad, vill jobba, vill vara mer än "bara mamma", vill göra vuxna saker osv, osv, men utan honom skulle allt annat vara meningslöst! Så känner jag! Därför blir talet om att "förfula kroppen" helt absurt för mig -- hur kan ett par lite hängiga bröst vägas mot ett varmt levande litet barn?! Jag är stolt över vad min kropp har åstadkommit!
Jag respekterar dem som inte vill ha barn. Man har möjlighet att välja nuförtiden så välj som ni vill!