• destino

Varför vill ni ha barn?

Jag har inte läst hela tråden så om jag säger nåt konstigt så snälla har förståelse, skall läsa sen men måste skriva ändå...

Jag tycker att du skall ha dina åsikter och inte skaffa barn för det är bäst för just dig , hade varit mycket värre om du skaffar barn pga av nån annan och sen hatar dig själv och ditt liv, då lider barnet också....

Jag har inte varit särskild förtjust i barn sjäv, men har jobbat som barnvakt under skoltiden och den kärleken föddes, visst jag skulle aldrig våga skaffa barn själv utan nån riktig kärleksful man och underbar relation....
    Jag är aldrig på andra plats för min man och vårt barn är vår solstråle.
    Vi hade en felfri relation och det har vi även idag, plus en till i vårt vardag,
    jag är lite självisk vad det gäller mina vanor och min man förstår, man kan gå och tränna , läsa, resa allt man vill mannen passar barnet och sen så upptäckte vi att inte mycket har ändrats utom att vi har en underbar liten flicka som älskar oss och vi henne enormt.
    ror att min man älskar mig ännu mer (om detta nu är möjligt) för när han ser mig läsa med vår dotter då får han tårarna i ögönen av lycka, och när dem två gör nåt roligt så blir jag också så varm i kroppen och tänker vilken underbar pappa min man är, och dessutom så är han en underbar man för mig....

Vad det gäller kroppen så är jag lite rundare nu men av andra orsaker, jag var precis som inanan graviditeten ca 3 mån efter förlossning, så man förändras inte så mycket egentligen....Inget hänger eller dallrar....

Men som sagt detta är min familj och det passar oss att ha barn, du skall inte känna dig tvungen att göra nåt du inte vill, och jag tycker att det är så oförskämt när folk frågar om sånt, du skall inte behöva försvara dig, det är ditt val och var stolt över det....

Man kan ändra sig i framtiden men du är absolut inte ensam om det, och skall inte känna dig utanför....
    Du skall vara stolt över dina beslut och vad det gäller mannen älskar han dig så stannar han oavsett....

Svar på tråden Varför vill ni ha barn?