Inlägg från: MimmiLina |Visa alla inlägg
  • MimmiLina

Varför vill ni ha barn?

Vill inte hellre ha några barn. Det är ett för stort ansvar som jag inte är beredd att ta. Hade oroat mig för att man inte hanterat barnet rätt, inte gett det vad det behövde osv. Det är ju en jättegrej att skaffa barn, inte som att köpa hund direkt.

Och jag tänker oxå mycket på det du nämner om att man förstör kroppen, inte bara till det yttre, utan även på insidan. Jag är varken intresserad av tomma bröst eller inkontinens.

Alla MÅSTE inte skaffa barn, så var du bara lugn TS. Det finns andra som befolkar jorden.

Gillar inte barn hellre, har svårt för dom. Vet inte hur man ska "ta" barn riktigt. Antar att det blivit annorlunda om de varit ens egna, men är inte beredd att ta risken. Visst barn är söta, men man kan inte skaffa barn bara för att dom är gulliga att titta på. Hade aldrig stått ut med skrik, sömnlösa nätter, blöjor osv. Det är inte "jag" liksom.
    Men om man tycker så då anses man väl vara fin i kanten, egoistisk osv, därför håller man helst tyst om det.

• MimmiLina

För att inte säga hur okvinnlig man sägs vara om man inte vill ha barn. Alla är dock inte födda som urmödrar.

• MimmiLina

Varför säger ni "du kanske mognar och vill ha barn sen".

Är man omogen om man aldrig vill ha barn då alltså?

• MimmiLina

sundsvallstjej - men även om inte alla skaffar barn så fortlever ju människan ändå.

• MimmiLina

Ok, man är alltså både konstig och egoistisk om ens högsta önskan inte är att skaffa barn? Najs...

• MimmiLina

Att skaffa barn bara för att man inte vill sitta ensam på hemmet som nån sa är väl iallafall höjden av egosim.

Dessutom finns det inga som helst garantier för att barnen ens kommer att hälsa på en. Dom flesta åldringar får aldrig besök på hemmet kan jag ju säga. Särskilt inte av sina upptagna barn.

• MimmiLina

Haha, har inte hört såhär mycket dumt på länge...

"Inga bland mina vänner mår så dåligt och lider av så många "åkommor" som just de som är över 30 men inte har några barn. En tillfällighet? Nej jag tror inte det".

Varför har kvinnor så svårt att acceptera att andra kvinnor inte vill ha barn?

Ni talar så varmt och nitiskt om barnafödandet att man nästan kan tro att ni försöker ÖVERTALA er själv om att ni gjorde rätt. Det kan möjligen inte vara så i en del fall att en del ångrar sig, och därför gärna vill "sätta dit" sina medsystrar oxå, som lever ett skönt och ansvarslöst liv utan inkontinens och framfall? Genom att övertala dom om hur uuuunderbart det är bland alla blöjor?

• MimmiLina

Skrattmås - Vem försöker du övertyga? Dig själv eller?

• MimmiLina

Skrattmås - Dina ord är väldigt kränkande och sårande om du inte förstår det.

• MimmiLina

Skrattmås - Tror inte vi egoitsiska, konstiga frivilligt barnlösa behöver frälsas dock.

Svar på tråden Varför vill ni ha barn?