• Keyser

Varför vill ni ha barn?

Jag håller också med Skrattmås.
    Jag sätter mig i garderoben och skriver:
    Jag fick barn tidigt, oplanerat. Men insåg då, också tidigt, att det är MENINGEN MED LIVET!
    Inga bland mina vänner mår så dåligt och lider av så många "åkommor" som just de som är över 30 men inte har några barn. En tillfällighet? Nej jag tror inte det. Dessutom är de de enda som pratar om att de inte vill skaffa barn pga att de inte vill ha hängbröst och bristningar..........suck........ALLA får inte det. Inte jag och jag väntar mitt fjärde!
    MEN, barn är heller inget som alla vill ha. Men jag tror att om du låter bli så kommer du att undra resten av livet.

• Keyser

MimmiLina: frågan är snarare om du är så övertygad i din övertygelse att du inte vill ha barn! Du försvarar dig med näbbar och klor mot ingenting. Ingen har frontat dig på något sätt men ändå är du så provocerad. Kanske är du lite sugen ändå men är livrädd för att inte ha tid till ditt meningslösa liv med shopping och annat trams.....

• Keyser

Worky: Strunta i oss andra barnälskande kvinnor som gör allt för våra familjer! Du undrade och vi svarar .... hoppas du fått några svar som du kan begrunda.

Alla vill inte ha barn och det är helt normalt. Jag tror dock, som Annesophie skrev om sin man, att ibland stämmer det inte med just den partner man lever med. Utan om det någon gång skulle ta slut mellan er så kanske du träffar någon du inte vill hellre än skaffa barn med. Ta hand om dig och följ Din inre röst. Var överens med din sambo.

• Keyser

MimmiLina: Nåja jag överdrev, jag prvocerades av dina inlägg. Sorry.

• Keyser

Hej då allihopa Nu måste jag byta Tena! Känns som min livmoder ramlade ner också....nähä det var viss hängpatten jag trampade på.

• Keyser

Molnet: Tror inte att barn misshandlas och kränks på olika sätt för att de är ångrade! Då förenklar du problemet.

• Keyser

Jag tycker inte att det känns orättvist att jag fått bära barnen i magen och genomgå förlossningar - det är ett privilegium som gjort mig starkare som individ. Så ser jag det. TS: skrämmer det möjligen dig att man måste ge upp mycket av fokus på sig själv när man får barn?? Det är inte hela världen även om jag tror att tid till sig själv är det var mor och far önskar sig. Men småbarnsåren varar under så kort tid. Du verkar nästan lite rädd för att förlora dig själv om ni skulle skaffa barn. Vet du, att det finns få saker som är såå coola som när maken säger att jag är en bra mamma....

Svar på tråden Varför vill ni ha barn?