• Dr Mupp

Vad gör man när barnet öppnar bilbältet under körning

Toktrasan skrev 2013-07-12 22:05:24 följande:
    Det finns skydd man kan sätta över spännet så att det inte "bara" är att knäppa upp, tex:
    www.bilanpassning.com/shop/shop.php#angel

Borde funka även för barn eller andra med särskilda behov? 
    Den verkade ju riktigt smart och borde passa TS-behov. Kolla med hjälpmedelscentralen/habliteringen om de har nått liknande eller beställ den på från sidan. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Aileen Allannah skrev 2013-07-12 22:31:16 följande:
    Det där ser ju strålande ut! Synd att det inte finns till bakåtvända bilstolar, där 2,5-åringen ägnar sig åt att knäppa upp bältet...
    kolla om du kan vända spännet innåt. Borde ju räcka att snurra grenbandet.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Aileen Allannah skrev 2013-07-12 22:35:56 följande:
    Ska prova i morgon. Han är inne i en extrem "testa allt"-period, drar ur armarna ur bältet, trots förminskande väst och extra spänne. Men om han inte kan öppna låset kanske ingenting är spännande längre? Tack för tipset!
    Jag känner igen det där, min son gjorde så i vagn. Jag vill inte ens tänka på vad som kommer hända när han ska sitta i bil för första gången på ca 3 år. 

Testa en vanthållare (en såndär med klämmor i ändarna av ett gummiband) för att hålla ihop banden över bröstet så han inte kan smita ut händerna. Visserligen påverkar det bältet lite, men jag tänker att det är bättre än att barnet tar sig loss. 
Svar på tråden Vad gör man när barnet öppnar bilbältet under körning