Inlägg från: Tekaka |Visa alla inlägg
  • Tekaka

Min dotter kräks efter nästan varje amningstillfälle!!

Har provat att ha henne upprätt, liggande.
    har provat att rapa efteråt, men då kommer det efter ett tag upp lite kräks.
    har provat att ta pauser, men det hjälper inte heller.
    Har provat att ha henne på bröstet efteråt, det funkar för stunden men efter nån timme kommer det kräks....(så långt efteråt??!!)

det är så frustrerande, för hon är redan ganska liten i sig själv redan, så när hon spyr, blir hon ju oftast hungrig igen, stackarn...

bvc säger att flickor inte kan ha omogen magmun, för det har ny forskning kommit fram till, utan hon sa att det är för att mjölken kommer för fort.
    så jag provade att pumpa ut det värsta innan så hon bara fick av den tjocka mjölken, men efter ett tag kom det upp tjockt kräks istället.

VARFÖR kräks hon?? 

• Svar på tråden Min dotter kräks efter nästan varje amningstillfälle!!
  • Tekaka
    MarinaT skrev 2013-07-11 22:35:04 följande:
    Kan vara så att när de är så små att de inte vet riktigt när de är mätta utan fortsätter bara att äta! Sen kommer överflödet upp!
    Om det inte är jätte stora mängder hon kräks?
    Upplever du att hon har det jobbigt när hon kräks? Eller kommer det lätt upp?
    Om det kommer lätt upp då är det nog ingen fara då är det nog bara överflödet?
    Har hon det jobbigt så kontakta bvc! Och stå på dig det kan ju också vara att inte tål mjölk och så får du ändra din kost!
    hur menar du "om hon har det jobbigt"?

vi kan ta exempel: hon ammas, jag rapar, lägger henne ner för att sova. ibland "tjuter" hon och vrider huvudet åt båda hållen, som att mjölken åker upp och ner i strupen, till slut kommer det upp och hon ser ut som vanligt, eller som när man är förvånad, hon verkar inte besvärad iaf. så jag torkar bort.

annat exempel:  hon ligger i min famn eller på skötbordet, plötsligt kommer det upp, som om man hällt för mycket vätska i ett glas, och det rinner över. fortfarande obesvärad min.

det liksom guppar över för mycket. det känns som det alltid kommer mjölk ur hennes mun....

• Tekaka
    MarinaT skrev 2013-07-11 22:35:04 följande:
    Kan vara så att när de är så små att de inte vet riktigt när de är mätta utan fortsätter bara att äta! Sen kommer överflödet upp!
    Om det inte är jätte stora mängder hon kräks?
    Upplever du att hon har det jobbigt när hon kräks? Eller kommer det lätt upp?
    Om det kommer lätt upp då är det nog ingen fara då är det nog bara överflödet?
    Har hon det jobbigt så kontakta bvc! Och stå på dig det kan ju också vara att inte tål mjölk och så får du ändra din kost!
    och hur kan det komma upp efter nån timme ibland? blr så himla orolig över om hon ens får behålla nån mat
  • Tekaka

ja det är ett himlans tvättande här hemma......
    men ser att det är fler som haft/har det såhär, så då är jag inte ensam iaf  

Svar på tråden Min dotter kräks efter nästan varje amningstillfälle!!